Pierzi candidate valoroase din cauza modului in care iti formulezi anunturile de recrutare?

De HR CLUB pe 30 Octombrie 2017

In contextul scandalului international de hartuire sexuala, mediatizat sub hashtag-ul #metoo, chestiunea modului in care sunt conditionate si discriminate femeile in procesul de recrutare, incepand chiar cu formularea job description-urilor, a devenit mai actuala ca oricand. 

Studii ca acesta au indicat ca organizatiile cu un procent ridicat de directori executivi  si membri ai board-ului de gen feminin se bucura de o rentabilitate a activelor si a capitalului cu pana la 74% mai mare. Cu toate acestea, erorile – constientizate sau nu – care se produc in timpul procesului de recrutare, pornind chiar de la scrierea anuntului despre pozitia vacanta, pot impiedica o companie sa atraga si sa retina candidate valoroase si calificate. 

De exemplu, s-a demonstrat ca folosirea unor cuvinte percepute drept masculine, precum “asertiv” sau “agresiv”, poate determina femei perfect calificate pentru job sa nu isi trimita CV-ul. Asta deoarece, in timp ce barbatii aplica la joburi pentru care sunt 60% calificati, femeile nu aplica decat la joburi unde se simt 100% calificate, conform fenomenului  cunoscut sub numele de “confidence gap”. Daca femeile percep ca nu se potrivesc perfect cu descrierea jobului, atat in termeni de calificare, cat si de personalitate, renunta, in timp ce barbatii sunt mai putin preocupati de aceasta potrivire.

De aceea, este importanta folosirea unui limbaj neutru in descrierea unui job. O fraza precum “Cautam un om de vanzari agresiv si ambitios cu 3-5 ani de experienta in abordarea companiilor din top 100” poate fi reformulata prin “Cautam o persoana entuziasta, cu foarte bune abilitati de relationare si cu rezultate dovedite in vanzari in mediul corporate”. Un bun mod de a verifica daca anuntul tau de recrutare este atragator pentru ambele sexe este sa ceri feedback asupra sa atat din partea femeilor, cat si a barbatilor din organizatie. De asemenea, este recomandabil ca anuntul de recrutare sa se concentreze pe cerintele obligatorii ("must have") pentru post, cum ar fi studiile intr-un anumit domeniu, si nu pe caracteristicile "nice to have", care de multe ori reprezinta asteptari nerealiste.

Alte moduri in care indepartezi din start candidate valoroase prin modul in care iti formulezi anunturile de recrutare includ, fara a se limita la:

  • Folosirea unor termeni metaforici masculini precum “ninja” sau “rockstar” pentru titulatura postului;
  • Specificarea unor detalii referitoare la responsabilitatile postului din care reiese clar ca femeile casatorite sau cu copii nu sunt preferate;
  • Includerea unor aluzii sexuale mascate, glume sau fotografii cu tenta misogina.

Cercetarile au demonstrat ca un sistem de recrutare etic conduce la o calitate mai ridicata a candidatilor recrutati. Chiar daca nu sunt ilegale, practicile mentionate mai sus reprezinta o forma voalata de discriminare care poate priva compania de angajati cu potential ridicat si poate afecta inclusiv brandul de angajator. Asa cum a spus Potter Stewart, fost judecator al Curtii Supreme a Statelor Unite, “Etica inseamna sa cunosti diferenta dintre ce ai dreptul sa faci si ce este drept sa faci.”

 

Citeste si despre

De HR CLUB pe 16 Octombrie 2017
Invatarea continua este o investitie in propria cariera care iti poate plati dividende semnificative. Indiferent daca iti planifici sau nu o (citeste mai mult...)
De HR CLUB pe 10 Octombrie 2017
Traim intr-un context in care organizatiile se confrunta cu schimbari radicale privind forta de munca. Tehnologia avanseaza intr-un ritm fara (citeste mai mult...)
De HR CLUB pe 06 Octombrie 2017
Evenimentul a avut loc pe 4 octombrie a.c. si s-a bucurat de prezenta a 8 speakeri cu experienta nationala si internationala, care au prezentat (citeste mai mult...)

Evenimente

JOBS

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Groupe Renault
Bucuresti
Sphera Franchise Group
Bucuresti
Sphera Franchise Group
Bucuresti
Ursus Breweries
Bucuresti

Parteneri Anuali