Ce ne face fericiti la locul de munca si cum incearca organizatiile sa ne ajute sa ne simtim mai bine

Fericirea este o nevoie universala a oamenilor, nu doar o aspiratie, iar managerii organizatiilor ar trebui sa isi asculte cu adevarat angajatii pentru a intelege ce ii motiveaza si le ofera o stare de bine, au afirmat mai multi specialisti in cultura organizationala si resurse umane, in cadrul celei de-a doua editii a evenimentului HR LivingRoom, organizat de HR Club & Sodexo BRS care devine Pluxee. Tema editiei a fost “Angajati fericiti, companii de succes”.
 
Adrian Stanciu - consultant in domeniul dezvoltarii oamenilor si organizatiilor, dar si reprezentanti ai Google, MetLife, Lugera The People Republic, Eka - Centrul Starii de bine, Sodexo BRS si The Happiness Index au discutat despre cum fericirea angajatilor ar trebui sa fie un obiectiv relevant in organizatii, dar si cum se reflecta ea in rezultatele companiei.
 

Ce cred invitatii despre fericirea angajatilor la locul de munca

 

Adrian Stanciu, consultant in domeniul dezvoltarii oamenilor si organizatiilor

  • Cercetarile au identificat doi factori care pot genera fericire pe termen lung, iar acestia sunt asociati cu ideea de devenire personala. Este vorba despre: iubire sau, intr-un sens mai larg, calitatea relatiilor si sensul muncii. Ambii factori sunt foarte puternic asociati cu performanta profesionala. Pentru ca echipele in care oamenii se simt bine unii cu altii iau decizii mai bune, mai rapid, functioneaza mai bine impreuna. Iar angajatii care isi doresc implinirea si dau un sens muncii lor nu au nevoie de recompense suplimentare pentru a lucra.
 

 

Matthew Phelan, cofondatorul platformei de masurare a fericirii The Happiness Index si autorul cartii Freedom to be Happy

  • Nu putem face angajatii fericiti, putem doar crea mediul potrivit pentru a-i ajuta in acest sens.
  • Trebuie sa ne ascultam oamenii si sa aflam nevoile pe care acestia le au. 
  • Fericirea este universala. Discutand cu directorul de creatie Pixar, l-am intrebat de ce filmele lor au asa un succes. Iar el mi-a spus: “daca vei pune intr-o camera cinci oameni din tari diferite, care vorbesc limbi diferite si vei opri sunetul, poti intelege despre ce este vorba in film - sunt emotii universale”. Cu acest lucru ne ocupam si noi la The Happiness Index. Fericirea este ceva de care au nevoie toti oamenii.
 

 

Manuel Fernandez Amezaga, CEO Sodexo BRS Romania & Bulgaria

  • Noi suntem 260 de persoane in organizatie, dar in fiecare zi mergem la sediu in jur de 40-50 de colegi. Le-am dat oportunitatea oamenilor sa aleaga cand vor sa fie prezenti fizic la birou. Rezultatul a fost ca performanta a crescut foarte mult.
  • Oamenii pot avea rezultate foarte bune in urma unor actiuni mici pe care le facem. Noi vedem aceste lucruri cu ajutorul datelor pe care le obtinem prin intermediul The Happiness Index pentru ca masuram zilnic, in timp real, fericirea si nivelul de implicare a angajatilor. Pentru noi, rezultatele la care am ajuns in urma acestor date au fost incredibile. Trebuie doar sa iti asculti angajatii si sa fii transparent.
 

 

Bogdan Gabor, Country Manager al companiei Lugera, The People Republic

  • Pentru generatia mai tanara a scazut rezilienta, tinerii nu mai accepta compromisuri, nu mai au rabdare pana se rezolva ceva ce nu merge, au optiuni si a doua zi isi cauta alt loc de munca. Multi renunta la un job din cauza mediului de lucru. Daca ne uitam de-a lungul timpului, la inceput voiam siguranta locului de munca; in era informationala am vrut conditii de lucru mai bune; acum suntem intr-o zona de « social evolution » in care oamenii au nevoie de un mediu de lucru mai bun, de un sens al muncii, de activitati cu care rezoneaza. Si daca simt ca nu rezoneaza cu compania, se reorienteaza rapid catre alte oportunitati.
 

 

Irina Palarie, psiholog, consilier vocational si coach transformational la EKA – Centrul Starii de Bine

  • Starea de bine este a TA, nu este a managerului sau a colegului. Aceasta perspectiva asupra fericirii ca stare de bine te implica, te responsabilizeaza, te aduce in contextul propriei vieti.
  • In ziua de astazi sunt foarte multe zone care pun presiune pe noi si pe starea noastra de bine, de aceea este mai important ca oricand sa ne uitam la nevoile psihologice ale fiecaruia dintre noi.
  • O perspectiva utila este cea a psihologiei pozitive care se refera la partea de relatii cu cei din jur, la cat de mult imi place si cat de implicat ma simt in ceea ce fac, daca mediul si contextul in care sunt imi genereaza emotii pozitive; la apartenenta, afinitate cu organizatia; la partea de sens, care este tot mai importanta, si la zona de rezultate.

 

Maria Zidaru, People & Culture Partner in cadrul Metropolitan Life

  • Oamenii trebuie sa simta ca angajatorii sunt alaturi de ei, ca au grija de ei, sa simta ca sunt impreuna. Intr-un studiu realizat anual de Metlife la nivel global, au fost identificate sase elemente prin care angajatorii pot manifesta aceasta grija: salariul - care este baza (daca ne uitam la piramida lui Maslow), flexibilitatea, beneficiile, sensul muncii, o cultura care sa ma sustina/sa ma accepte si partea de dezvoltare profesionala.
  • Primul lucru pe care trebuie sa-l facem este sa ne ascultam oamenii, dar sa fie o ascultare activa.
  • Observ o dorinta foarte mare a liderilor de a se reinventa, de a face lucrurile diferit, de a crea culturi constructive; vad acest efort. Cu 10 ani in urma multi manageri isi trimiteau echipele la traininguri dar ei nu participau; acum participa alaturi de oamenii lor.
 
Evenimentul a fost moderat de Andreea Rosca, scriitor, jurnalist si fondator al Podcastului The Vast & The Curious.
 
Seria de evenimente HR LivingRoom este organizata de Sodexo Benefits and Rewards Services Romania & HR Club si este dedicata profesionistilor in Resurse Umane. Aceasta serie de intalniri inspirationale a fost lansata din dorinta de a gasi solutii la provocarile intampinate de angajatori, dar si de angajati. Aflam de la cei mai buni lideri care sunt tendintele pe piata de resurse umane, care sunt ingredientele necesare pentru echipe puternice si ce initiative sunt mai potrivite pentru a-i pune in lumina pe angajati si pentru a contribui la starea lor de bine.
 
 
 

 

JOBS

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Genpact
Bucuresti
Accace
Timisoara
Accace
Bucuresti

Parteneri Anuali