Descriere Candidati

6. Embedding a Culture of Workplace Wellbeing
Categorie sponsorizata de
  1. Banca Comerciala Romana
    BCR Magic Advisors Community

    Credem ca organizatiile puternice sunt esentiale pentru a face fata provocarilor din lumea noastra si sunt factori care contribuie la prosperitatea, democratia si stabilitatea sociala. Pentru ca acest lucru sa devina realitate, ne bazam pe increderea continua a colegilor nostri si pe dorinta lor de a schimba lucrurile in bine. Increderea se contruieste zi de zi prin comunicare deschisa si autentica, prin oferirea oportunitatilor de crestere profesionala si personala si prin crearea unui mediu de lucru bazat pe contributia fiecarui om din echipa.

    Asa a luat nastere comunitatea BCR Magic Advisors, oameni care lucreaza cot la cot cu managerii pentru construirea actiunilor de engagement, care sunt „motorul” acestor actiuni si care asigura follow-up-ul pentru echipa. Un Magic Advisor este, in primul rand, o persoana engaged, care ii poate molipsi si pe cei din jur. Prezenta unui Magic Advisor in cadrul fiecarei echipe creste probabilitatea acceptarii actiunilor si implicarea activa a colegilor in implementarea lor.

    Comunitatea de Magic Advisors a fost creata in 2021 si a avut un numar de 59 de membri. In anul 2022, datorita promovarii comunitatii, actiunilor special create pentru membrii ei si implicarii tuturor echipelor de manageri, comunitatea noastra s-a marit ajungand sa insumeze peste 100 de membri.

     

  2. Coca-Cola HBC Romania
    Sales Engagement Activators Program

    Proiectul ”Sales engagement activators” reprezinta o initiativa, care a avut ca obiectiv construirea unei comunitati in randul colegilor Business Developeri cu ajutorul careia sa putem amplifica impactul pozitiv asupra engagementului lor si al colegilor prin:

    • identificarea oportunitatilor de imbunatatire a activitatii
    • oferirea de feedback si luarea initiativei
    • dezvoltarea si sustinerea acestora in a reprezinta vocea echipei in construirea si implementarea unor initiative cu impact in activitatea lor.
  3. Continental Automotive System Sibiu
    Our Benefits Focus: the Wellbeing of #PeopleOfContinentalSibiu

    Bunastarea angajatilor nostri nu este doar un trend de moment, ci o prioritate constanta pentru noi. La Continental Sibiu ne-am concentrat mereu pe siguranta si bunastarea fizica si mentala a angajatilor. Cu acest scop, in locatia din Sibiu am cautat sa dezvoltam in continuu beneficiile pentru angajatii companiei si sa le extindem si catre membrii de familie. Din anul 2021, angajatii si familia se bucura de accesul la o policlininca medicala moderna direct in locatia companiei: Policlininca Regina Maria in Continental. Locatia companiei beneficiaza si de o gradinta cu cresa in locatie, pentru 160 de copii ai angajatilor proprii; cantina si cafenea; programe de lucru adaptate la nevoile personale: contracte remote, concediu sabatic dar si evenimente lunare cu copiii la birou, club tehnic pentru copiii angajatilor si campanii CSR pentru comunitate. Beneficiile pot fi accesate de pe orice dispozitiv cu internet prin platforma de beneficii online; angajatii se bucura de asigurare medicala privata disponibila si in calatoriile personale si de multe alte discounturi la parteneri exclusivi Continental.

    Competitivitatea pe piata este din ce in ce mai mare, tocmai de aceea facem tot posibilul pentru  a le oferi angajatilor nostri un mediu de lucru placut, performant si adaptat la nevoile lor.

    Figure 1 Gradinita Continental Sibiu Figure 2 Cantina si cafeneaua Continental Sibiu Figure 3 Policlinica Regina Maria in Continental Sibiu

     

  4. HP INC ROMANIA
    WellBeyond: Implementarea wellbeing la un alt nivel

    HP a creat conceptul programului de wellness « WellBeyond » pentru a recunoaste toate acele componente din viata angajatilor nostri care ii fac unici. Vrem sa le dam angajatilor nostri instrumentele necesare pentru a-si pune nevoile pe primul plan : de la recunoasterea acestora, la punerea in practica a unor obiceiuri sanatoase care sa asigure un echilibru pe termen lung.

    Misiunea noastra este sa crestem o cultura a bunastarii (wellbeing-ului) care ii ajuta pe angajatii nostri sa fie activi si sa impleteasca armonios toate aspectele vietii lor. Principiile noastre include crearea unei culturi fara stigmate si bias, colaborand global si local, implementand elemente inovative si holistice, folosind feedback-ul angajatilor pentru a ne asigura ca programele si parteneriatele selectate ca parte din program sunt cel mai relevante pentru ei.

    WellBeyond se adreseaza angajatilor si familiilor lor, oferind resurse in oricare stadiu al calatoriei de wellbeing s-ar afla si oriunde isi doresc sa ajunga. Astfel cladim rezilienta angajatilor nostri la suisurile si coborasurile vietii si ne asiguram ca avem premisele unui raspund emotional echilibrat si sanatos.

  5. L’Oreal Romania
    Share and Care

    L’Oréal Share & Care continua lunga traditie de inovare sociala si grija fata de angajati. 

    Programul se bazeaza pe convingerea L’Oréal ca plasarea oamenilor in centrul preocuparilor sale, al organizatiei si, prin urmare, al dezvoltarii sale, face si va continua sa faca diferenta.

    Prin Share & Care ne dorim sa oferim  perspective si caracteristici noi pentru a ne adapta pe deplin la un
    mediu care este intr-o continua schimbare si pentru a tine pasul cu vremurile prezente si cu dorintele si nevoile angajatilor. Societatea evolueaza si asteptarile angajatilor, de asemenea, cautand mai multa flexibilitate si agilitate din partea angajatorilor.

  6. Provident Financial Romania
    „Da binele mai departe”, programul nostru de wellbeing bazat pe empatie si compasiune

    ,,Hei, ce faci ?" De multe ori, intrebam sau suntem intrebati din politete, nu pentru ca vrem adevarul. Nu doar la birou, ci si acasa. Pare poetic, dar cuvintele si-au pierdut din insemnatate si s-au diluat in tumultul responsabilitatilor zilnice. Realitatea este ca toti avem nevoie de bine, fie si doar daca vorbim despre niveluri rezonabile de serotonina, dopamina, adrenalina. Asa ca am decis sa incepem de undeva, in companie, si am creat campania ,,Da binele mai departe!”. Obiectivul: sa ne invete sa fim mai empatici, mai sinceri cu noi, mai atenti la nevoile noastre emotionale.

    Dupa pandemie ne-am distantat, am pierdut contactul cu colegii si am ajuns sa ne cunoastem tot mai putin. Dar ne-am trezit cu nevoia acuta de a fi ascultati, intrebati, de a ne simti in siguranta sa raspundem acelei intrebari cu « nu sunt bine ». 

    Nici noi, ca organizatie, nu am stiut aceste lucruri pana cand colegii nu ni le-au spus raspicat. Am ales sa ii ascultam. Si sa facem ceva diferit. Asa s-a nascut programul nostru « Da binele mai departe ».

  7. Publicis Groupe Romania
    Lion’s Dream

    Proiectul Lion’s Dream a constat intr-o competitie interna adresata tuturor angajatilor Publicis Groupe Romania, indiferent de functia ocupata. Acestia au fost invitati sa isi prezinte visurile in scris, avand posibilitatea sa obtina marele premiu de 10.000 de euro oferit de companie pentru implinirea visului votat castigator. In plus, alte sapte visuri inscrise in competitie au fost sustinute partial, iar doua visuri cu tema medicala au fost suportate integral de catre companie.

    Proiectul "Lion's Dream" este un bun exemplu de punere a angajatilor in centrul atentiei, sprijinindu-i in acelasi timp, facandu-i sa se simta apreciati si ascultati, oferind tuturor un punct de discutie comun si ajutandu-i sa depaseasca barierele de interactiune ridicate de contextul pandemic. Fie ca au avut vechime in cadrul companiei, fie ca au fost nou-veniti, toti angajatii Publicis Groupe Romania au avut ocazia sa isi impartaseasca visurile si au privit impreuna spre un viitor la care au contribuit, atat prin visurile pe care le-au scris, cat si prin voturile pe care le-au exprimat.

  8. Rompetrol (KMG International)
    Together We Prevent Burnout

    Provocarile ultimilor ani si efectele acestora asupra oamenilor ne-au aratat ca wellbeing-ul se muta tot mai mult dinspre sanatatea fizica spre sanatate emotionala, financiara, profesionala si sociala, si ne confirma importanta unei strategii de wellbeing integrat, cu impact asupra motivarii, retentiei si loializarii.

    Stresul si efectele lipsei de wellbeing pe toate palierele relevante pentru angajati poate afecta sanatatea mintala, somnul, stima de sine, sanatatea fizica, relatiile cu cei de acasa, sau productivitatea la job. Mai departe, stresul resimtit de angajati poate sa duca la epuizare si aparatia burnout-ului.

    In acest sens, am dezvoltat si am implementat programul de wellbeing “Together We Prevent Burnout” prin care ne-am propus sa cream o cultura organizationala in comunitatea noastra, in care angajatii se simt bine si sunt stimulati sa aiba o viata echilibrata.

    “Together We Prevent Burnout” este un program care face parte din Strategia de Resurse Umane “Impreuna Crestem Oameni”, din Pilonul Health & Wellbeing, avand o perspectiva globala cu scopul de mentinere a sanatatii angajatilor prin imbunatatirea mediului de lucru, incurajarea obtinerii unui echilibru intre viata personala si profesionala si a cresterii gradului de constientizare a efectelor negative ce pot aparea prin epuizare fizica si mintala.

    Mai mult, ne-am propus sa transmitem colegilor nostri faptul ca prevenirea efectelor burnout-ului nu este doar in responsabilitatea departamentului de Resurse Umane, ci fiecare dintre noi poate contribui prin atentia acordata celor din jur.

    VIDEO Kids@Work Instagram - https://www.instagram.com/reel/CmHbAJ9KTtT/

    VIDEO Iesire cu Rolele - https://www.instagram.com/reel/CiP4EPvDIwx/

    VIDEO eveniment intern Sqash - https://www.instagram.com/p/Cenp5JODOj9/

  9. Teleperformance Romania (S800 Customer Service Provider SRL)
    EMOJI AND SENTIMENT survey – real actions for real feelings

    Adoptarea rapida a muncii de acasa a adus provocari noi organizatiei, inclusiv in sfera comunicarii interne, a desfasurarii evenimentelor de engagement (implicare) a angajatilor. De asemenea, a devenit extrem de greu de colectat genul de feedback pe care il primim de obicei prin simpla prezenta in acelasi spatiu fizic (la cafeterie, in birou, pe holuri), prin gesturi si mimica, dar si discutii lejere intre colegi.

    Sondajul Emoji&Sentiment este raspunsul pe care l-am ales pentru a capta in timp real satisfactia angajatilor nostri si de a putea actiona rapid in urma feedback-ului primit.

    Functionare: in fiecare zi, angajatul ne poate oferi feedback-ul selectand un emoji (disponibil in intranet) asociat unei scale de la 1 la 5 (detalii mai jos).

    Urmatorul pas este de a alege principalul motiv pentru aceasta stare, apoi un sub-motiv, pentru a ne oferi o granularitate actionabila asupra starii de bine. In aceeasi pagina, angajatul poate solicita asistenta de la echipa de HR. Intregul proces nu dureaza mai mult de 30 secunde.

  10. Ubisoft
    evolve@Ubi – Programul de Wellbeing al Ubisoft Romania

    evolve@Ubi este un proiect comprehensiv de wellbeing dezvoltat 100% intern in cadrul Ubisoft Romania, care isi propune sa construiasca si sa mentina vie o cultura a obiceiurilor sanatoase, adaptata la nevoile in continua schimbare ale colegilor nostri, precum si la noile moduri de lucru. Este un program 360°, axat pe construirea unor comunitati interne si care ii provoaca pe colegii nostri sa fie empowered si sa joace un rol activ in imbunatatirea nivelului lor de wellbeing.

    Proiectul este structurat in jurul a patru piloni de manifestare a wellbeing-ului: emotional, intelectual, fizic si financiar. In cele aproape 10 luni de la lansare, angajatii Ubisoft din Bucuresti si Craiova au invatat despre nutritie, ergonomie, burnout, personal branding, memorie si invatare. Au participat activ la clase de fitness dedicate angajatilor nostri, la workshop-uri despre actorie, improvizatie si dans si au pregatit smoothie-uri sanatoase alaturi de experti in nutritie. Au primit acces la resurse scrise pentru a putea aprofunda subiectele preferate si au cunoscut alti colegi cu aceleasi interese. De asemenea, au contribuit activ la actiuni caritabile pentru a duce acest simt al wellbeing-ului si in afara companiei.

    Imagini:

  11. UNIQA Asigurari
    UNIQA Stay Well

    In UNIQA we strongly believe that it’s all about people. Employees are the ones who shape the future of UNIQA. We want to make UNIQA a safe place for personal development, growth, and meaningful engagement.

    Employee well-being has become a focus for us in the last years with the uncertainty of COVID-19, the disruption to usual routines, the need to work from home, and self-isolating. Creating a robust long-term staff well-being strategy should ensure a safe and inclusive environment for all and help prevent issues such as employee burnout. Given the macro-social context, we wanted to give employees access to well-being programs to improve their lifestyles. Our wellness program, UNIQA Stay Well, in 2022, focused on the physical and emotional well-being of employees, promoting the personal health of employees as a top priority. The program was designed to help, improve, and maintain employees' behavior to achieve better health and reduce health risks. UNIQA Stay Well is offering employees the means and the educational tools to take control of their wellness. We want to promote a healthier and more productive work environment.