Conferinta HR Leading Success

Dupa 7 editii ale Conferintelor Nationale HR Club incheiate cu success, tragem concluziile dezbaterilor din cadrul Conferintei HR Leading Success din acest an, care s-a bucurat de o audienta de aproximativ 200 de practicieni si consultanti in resurse umane. Pana la finalul lunii noiembrie, 55 de participanti au raspuns la chestionarul de feedback. Pe o scara de la 1 (dezamagitor) la 6 (excelent), 78 % dintre respondenti au fost multumiti si foarte multumiti de continutul seminarului (4/6 si 6/6) si 76% au oferit un feedback similar pentru organizarea logistica.

 

HR-ul dintr-o privire

  1. Globalizarea a creat  un nou model de afaceri; 
  2. Directorul de resurse umane trebuie sa se implice la nivel de Board;
  3. Atunci cand business-ul si cultura locala intra in conflict, cultura iese castigatoare;
  4. Resursele umane trebuie sa creeze o cultura de management bazata pe performanta si productivitate 

Invitatii speciali au vorbit despre prioritati si dileme in HR.

Pieter Haen, Presedintele Asociatiei Europene de Management al Oamenilor (EAPM) a atentionat asupra provocarilor pe care le intampina resursele umane la nivel european, asa cum reies acestea din studiul BCG-EAPM, la care a contribuit si Romania. Asadar, din studiu a reiesit ca managementul talentelor continua sa fie una dintre cele mai importante prioritati ale resurselor umane, urmat de dezvoltarea abilitatilor de leadership si a leaderilor, implicarea angajatilor si planificarea strategica a fortei de munca.

 

O viziune care completeaza prioritatile anterioare, reconcilierea celor cinci dileme organizationale - eficienta versus eficacitate; satisfactia clientului;  responsabilitatea sociala a organizatiei; profitabilitatea investitorilor si performanta financiara  si dezvoltarea angajatilor -  au fost dezbatuta de Henk den Dekker, Partener Trompenaars Hampden – Turner . El a subliniat ca solutia reconcilierii consta in crearea unor strategii care sa urmareasca dezvoltare durabila, sustenabila a organizatiilor, bazate pe trecerea de la o viziune universala de afaceri fundamentata pe reguli si sisteme, la o abordare particulara care valorizeaza  exceptiile si relatiile umane. 

 

O viziune de ansamblu asupra dezvoltarii pietei nationale si externe, a oferit Ionut Dumitru, Economistul sef al Raiffaisen Bank.

“Este timpul sa intelegem ca aceasta este noua realitate care va dura 10-15 ani”, Ionut Dumitru

  • Pie?e externe: Criza datoriilor din zona Euro ramane critica; Majoritatea tarilor UE sunt in afara criteriilor de la Maastricht – sursa Comisia Europeana
  • Pie?e Exeterne: Impactul asupra României: Dezvoltarile recente de pe pie?ele externe fac refacerea economic? a României mai dificil?;
  • PIBul Romaniei a crescut mai mult decât se a?tepta in Q3 datorita agriculturii
  • Consumul in România r?mane scazut: dup? descre?terea din 2009 si 2010, in 2011 consumul a ramas constant, la nivelul de la sfarsitul lui 2010.

 

Atelierele de lucru

Dezvoltarea unei cariere in resurse umane in context european
Moderator: Florin Petrescu, Senior Vice President, EMEA Human Resources, Citigroup.

  • Drumul catre o cariera internationala antreneaza in mod constient dezvoltarea abilitatilor, a competentelor, incurajeaza noi oportunitati.
  • Atentia este focalizata in prima etapa catre dezvoltarea personala, care implica deschidere totala catre feed-back, suport, dar si imbratisarea noilor provocari din domeniu.
  • Cariera internationala vizeaza 2 dimensiuni: implicatiile profesionale si implicatiile de natura personala.
  • Implicatiile profesionale - repatrierea, o noua retea profesionala, acceptarea noilor provocari profesionale.
  • Implicatiile personale - expunerea interculturala; mobilitatea familiei; procesul de adaptare; asumarea rolurilor de coach, consilier, sponsor mentor in reteaua personala (safety network).

Managementul talentelor - o preocupare la nivel global
Moderator: Olga Milian, EADA Business School, Barcelona

  • Angajatii trebuie sa reprezinte solutii, nu probleme: este necesar sa aflam daca in organizatie avem cu preponderenta angajati mediocri, buni sau foarte buni.
  • Succesul intr-o economie bazata pe cunoastere vine la aceia care se cunosc pe sine, care isi cunosc atuurile si valorile.
  • Competenta este un mix intre cunostinte, abilitati si atitudine.
  • Brandul personal este esential intr-o organizatie.
  • Brandul personal este bazat pe valorile, pasiunile si talentele pe care fiecare le percepe ca fiind ale sale si pe modul in care le comunica.  Reputatia depinde de perceptia celorlalti.

 

Provocarile HR-ului in noul context economic
Moderator: Pieter Haen, Presedinte EAPM

  • Exista patru directii de o necesitate stringenta in crearea viitoarelor strategii de resurse umane: datele demografice, diversitatea, retelele sociale si globalizarea.
  • Un razboi al talentelor care se limiteaza doar la recrutare si la beneficii financiare este o reduta a secolului XX si o practica nesustenabila pentru piata muncii din zilele noastre. Identificarea viitoarelor talente din interiorul organizatiilor, dezvoltarea si retentia lor in companie este o provocare esentiala pentru resursele umane.   
  • Studiul BCG-EAPM – Creating People Advantage arata ca cele mai performante companii europene au in cadrul departamentului de HR o sectiune dedicata managementului talentelor (55%) si folosesc feedback-ul 360° (71%).
  • Conform aceluiasi studiu (BCG-EAPM) departementele de HR nu au dezvoltat inca o intelegere comuna asupra structurii globale a resurselor umane si, ca atare, nu au creat un proces standardizat pentru transformarea departamentului de HR intr-un adevarat jucator global. 

 

Viitorul resurselor umane
Moderator: dr. Valerie Anderson, Chartered MCIPD, BA (Hons), M.Ed, PhD

  • Exista o linie subtire intre aliniere si flexibilitate.
  • Scopul comun poate fi gasit doar prin crearea unei conexiuni umane din organizatii.
  • De cele mai multe ori, perceptia nedreptatii subestimeaza angajamentul oamenilor in organizatii.
  • Intelegerea corecta a angajamentului ajuta la evitarea riscului de atasament excesiv fata de un obiectiv si de lipsa de performanta.
  • Focusarea excesiva asupra nevoilor curente este o abordare care ingustazea viziunea asupra talentelor.
  • Mangementul de mijloc joaca un rol cheie de transformare si traducere, insa este de cele mai multe ori trecut cu vederea in loc sa fie potentat, instruit.

 

Manualul de bune practici in managementul resurselor umane
Editia a II-a, 2011

HR Club a lansat cea de a doua editie a Manualului de Bune Practici in Resurse Umane. Editia din acest an include 22 de studii de caz grupate pe sase sectiuni - recrutare si selectie, compensatii si beneficii, managementul performantei, dezvoltare organizationala, formare si dezvoltare si strategia de resurse umane.

O parte dintre problemele abordate prin studiile de caz din aceasta editie vizeaza bune practici in automatizarea fluxului de recrutare din companie; implementarea unei structuri de posturi si a unei politici integrate in urma unui proces de fuziune; cresterea gradului de implicare si a performantelor angajatilor; monitorizarea, masurarea si sporirea gradului de realizare a obiectivelor de catre angajati; asigurarea succesiunii in cadrul companiei sau dezvoltarea brand-ului de angajator. Afla cum poti comanda editia a II-a a Manualului de Bune Practici in Resurse Umane!

 

CEO Power Breakfast

Ultimele tendinte in Resurse Umane si cum se gestioneaza provocarile in afaceri

Cu ocazia conferintei HR Leading Success am lansat prima editie a HR Club CEO Power Breakfast, un eveniment dedicat exclusiv managementului de varf. Acest mic dejun special continua traditia masterclass-urilor pe care invitatii nostri speciali le tin in fiecare an cu CEO de top din companii nationale si multinationale din Romania, in cadrul Conferintelor Nationale HR Club.

Invitatii conferintei din acest an, Henk den Dekker, Partener Trompenaars Hampden – Turner si Pieter Haen, Presedintele Asociatiei Europene de Management al Oamenilor, au abordat perspectivele internationale asupra tandemului resurse umane-business.  Discutiile s-au extins asupra previziunilor macroeconomice pentru Romania, la interventia  lui Ionut Dumitru, Economist-Sef al Raiffaisen Bank,  iar Iulian Patrascanu, Managing Partner Fine Law Patrascanu & Asociatii, a atentionat asupra strategiilor de legal compliance ca masuri de management al riscului.

Concluziile dezbaterilor sunt urmatoarele:

  • Este nevoie de un nou model de afaceri
  • Avem nevoie ca HR-ul sa se implice la nivel de Board si sa conduca implementarea strategiei de afaceri
  • In crearea unei culturi bazate pe managementul performantei, cuvantul cheie este productivitatea
  • Avem nevoie sa implicam toti oamenii din organizatie, talentul si retentia sunt elementele cheie versus recrutare
  • Diversitatea este buna pentru afaceri si trebuie abordata holistic
  • Trebuie evitat micromanagement-ul si facut schimbul de la cantitate la calitate
  • Trebuie sa cream un parteneriat strategic cu furnizorii
  • Un program eficient de preventie (compliance) poate detecta  conduita ilegala intr-o faza incipienta si reprezinta un instrument de eficientizare a costurilor  

Intre invitatii la acest eveniment s-au aflat CEO ai unor companii precum Axa Life Insurance,  Bancpost, BRD - Groupe Societe Generale,  Garanti Leasing, IBM Romania, ING Asigurari Viata, JTI Romania, RMGC, Vodafone Romania, XEROX Romania.

Agenda

08:00 – 09:00
Inregistrarea participantilor (Welcome Coffee Break)
09:00 – 10:30
Sesiune plenara I : Csaba Gergely, Presedinte, HR Club
Ionut Dumitru, Economist-Sef, Raiffeisen Bank
Pieter Haen, Presedinte, Asociatia Europeana pentru Managementul Oamenilor (EAPM)
10:30 – 11:00
Pauza de cafea
11:00 – 13:00
13:00 – 14:00
Pranz
14:00 – 16:00
Ateliere paralele
Workshop 1 : Dezvoltarea unei cariere in resurse umane in context european Moderator: Florin Petrescu, Senior Vice President, EMEA Human Resources, Citigroup
Workshop 2 : Managementul talentelor - o preocupare la nivel global Moderator: Olga Milian, EADA Business School, Barcelona
Workshop 3 : Middle Matters - provocarile managementului de linie in noul context economic Moderatori: Pieter Haen, Presedinte EAPM
Workshop 4 : Viitorul resurselor umane Moderator: dr. Valerie Anderson, Chartered MCIPD, BA (Hons), M.Ed, PhD

Speakers

Henk
Den Dekker

este Manager General International, orientat catre rezultate si motivarea oamenilor. Cu o experiente de peste 30 de ani in management international si consultanta in afaceri, ariile sale de expertiza includ Strategia si Organizarea afacerilor (focus pe imbunatatirea Pozitionarii, a Performantei si coeziunii Internationale). Henk detine o intelegere profunda a modului in care multiculturalitatea si globalizarea au impact asupra afacerilor, experienta pe care a castigat-o lucrand pentru industrii precum Manufactura, Automotive, Aviatie, Retail si Distributie. Inainte de a deveni Partener in cadrul companiei Trompenaars Hampden-Turner, Henk a detinut pozitia de Director General in cadrul companiei KPMG din Portugalia, pe care creat-o si a dezvoltat-o intr-un grup de consultanti internationali care au lucrat cu sau au activat in companii din tari precum Statele Unite ale Americii, Hong Kong, Macao, UK, Olanda, Belgia Franta, Germania, Elvetia, Spania, Portugalia si Ucraina.

Pieter
Haen

este Presedintele Asociatiei Europene pentru Managementul Oamenilor (EAPM) si Vice Presdintele Asociatiei Olandeze pentru Managementului Oamenilor si Dezvoltare Organizationala (NVP). Haen sustine prelegeri la conferinte internationale pe tema Resurselor Umane strategice si este coautor al editiei “HR Management Europe”, 2008. In februarie 2009, Pieter Haen a primit  premiul “Global HR Excellence HR Leadership” in Mumbai, India. Pieter Haen este, de asemenea, coautor al raportului  ‘Creating People Advantage in Times of Crisis’, editia martie  2009, un raport realizat de EAPM in parteneriat cu The Boston Consulting Group. De-a lungul timpului Haen a lucrat in domenii precum FMCG, industria bancara, si retail  atat pe pozitii de resurse umane cat si in pozitii de management general atat in Olanda cat si international. 

Csaba
Gergely

este Directorul de Resurse Umane al Provident Financial Romania , companie britanica parte a Grupului International Personal Finance care activeaza pe piata creditelor de consum.  Inainte de aceasta pozitie, Csaba a condus echipa de consultanta in resurse umane din PricewaterhouseCoopers Romania oferind consultanta in domeniul resurselor umane si dezvoltarii organizationale  pentru companii multinationale acoperind multiple industrii. Anterior acestei experiente, Csaba a condus departamentul de HR al Coca-Cola HBC Romania, companie in cadrul careia, pe parcursul a 12 ani, a ocupat mai multe functii de conducere in vanzari si resurse umane, atat la nivel national, cat si la nivel de grup. Expertiza lui Csaba in domeniul Resurselor Umane include managementul performantei, balance scorecard, managementul schimbarii, dezvoltarea eficientei fortei de vanzari, dezvoltarea oamenilor, cultura organizationala si managementul resurselor umane in general. Csaba a absolvit Universitatea Politehnica din Cluj si a participat la numeroase sesiuni de dezvoltare in cadrul unor universitati prestigioase precum IMD sau INSEAD. In prezent el ocupa pozitia de Presedinte al HR Club si este frecvent invitat sa tina prelegeri in conferinte de Resurse Umane locale si din strainatate.

Florin
Petrescu

coordoneaza din Londra operatiunile de resurse umane ale diviziei de Consumer Banking pe care compania multinationala Citi le detine in Europa, Orientul Mijlociu si Africa. In cele 10 tari din regiune pentru Grupul Citi lucreaza aproximativ 72.000 de angajati. Inainte de a se stabili la Londra, Florin Petrescu a gestionat activitatile de resurse umane, inclusiv pe cele de invatare si dezvoltare, din cadrul tuturor segmentelor de afaceri ale Grupului Citi din Romania si Bulgaria, un business care incorporeaza 38 de filiale cu 700 de angajati, dintre care 470 de reprezentanti de vanzari. De-a lungul timpului, Florin Petrescu a detinut in cadrul grupului Citi pozitii cheie in resurse umane la nivel national si international (Romania si Bulgaria) si de asemenea, timp de trei ani, Florin a ocupat pozitia de Direcor General Executiv pentru Romania. Licentiat al Academiei de Studii Economice din Bucuresti, Florin a absolvit un Masterat in Managementul Resurselor Umane la Nivel International la Cranfield School of Management. “Cred cu tarie in puterea resurselor umane de a conduce schimbarea in organizatii si de a crea o cultura de invingatori”, declara Florin Petrescu.

Olga
Milian

este profesor de Management, Consultant in Cariera si Manager de Programe Internationale in cadrul scolii de afaceri EADA Barcelona (Spania). Licentiata in management hotelier si turism, Olga detine o diploma de MBA in Management General in cadrul EADA. Cu o experienta de 25 de ani in industria ospitalitatii, in SUA, Mexic si Spania, Olga a detinut de-a lungul carierei sale pozitii importante in departamentele de Operatiuni, Marketing, Vanzari si Resurse Umane. “In calitate de manager de training pentru hotelul Ritz-Carlton, am primit acreditarea de facilitator Franklin Covey Co pentru programul “The 7 Habits of Highly Effective People”,  si am livrat acest training atat pentru manageri din SUA cat si din Europa. Apoi, ca director de resurse umane in industria ospitalitatii, m-am concentrat pe dezvoltarea talentelor, training si planificarea carierei. Acum, in calitate de profesor si consultant in cariera, imi continui misiunea de a ii ajuta pe oameni sa isi identifice si sa isi defineasca brandul profesional, si astfel sa aduca o contributie semnificativa in domeniul lor de activitate”.

Valerie
Anderson

este Lector Principal la catedra de Management al Resurselor Umane in cadrul universitatii Portsmouth. Ca academician, Valerie este experta in probleme legate de valoarea strategica si evaluarea activitatilor de resurse umane, utilizarea metricilor de resurse umane si al rolului managerilor de linie. Practician si cercetatoare pasionata, Valerie incearca sa aduca in prim plan cele mai bune teorii si practici care fac resursele umane eficiente la nivel de organizatie. In cadrul proiectului CIPD “Shaping the Future in 2008-10” Valerie a jucat un rol important in calitate de consultant pe probleme de metodologie. Inainte de a dezvolta o cariera universitara, Valerie a dobandit o vasta experienta in management si consultanta lucrand deopotriva in organizatii din sectorul public si privat.  In afara cartilor si a jurnalelor academice a caror autoare este, Valerie a dezvoltat de-a lungul timpului mai multe instrumente practice pentru specialistii in resurse umane, patru dintre acestea create chiar ca parte a proiectului CIPD “Shaping the Future” si s-au concentrat pe: Implicare; Aliniere; Metrici; Managementul Talentului si al Capabilitatilor. Valerie este, de asemenea, autor al lucrarii  “Research Methods in HRM”, publicata de CIPD.

Parteneri anuali

Jobs

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Romanian Software
Bucuresti
UNIQA Asigurari
Bucuresti
Stein & Partner
Bucuresti

Evenimente

Bucuresti
  • Leadership
  • Management
  • Performanta
  • Conferinta Nationala HR Club

Evenimente

Bucuresti
  • Leadership
  • Management
  • Performanta
  • Conferinta Nationala HR Club

JOBS

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Romanian Software
Bucuresti
UNIQA Asigurari
Bucuresti
Stein & Partner
Bucuresti

Parteneri Anuali