HR Innovation Conference

Indiferent unde au fost pe drumul inovatiei, pe 3 noiembrie la HR Innovation Conference le-am aratat participantilor scurtaturi si i-am alimentat cu inspiratie pentru a ajunge la destinatia aleasa de ei.

Cum a fost editia din 2016?

#hrinnovationconference este probabil singura zi din an in care cei mai influenti oameni ai HR-ului din Romania se strang in aceeasi sala, intr-un mediu prietenos si deschis invatarii si schimbului de experiente si contacte relevante.

Indiferent de pozitia pe care o ocupa in companie, inovatia ar trebui sa fie pe lista de responsabilitati a tuturor angajatilor. La conferinţa din acest an au fost alaturi de noi 450 de specialisti, cu expertiza in diferite arii de business si industrii, intr-un mediu perfect pentru a crea noi legaturi, proiecte si planuri de viitor. 

La #hrinnovationconference le-am prezentat participantilor oameni care sa-i inspire sa faca schimbari de mentalitate, oameni care sa-i motiveze prin exemplul lor sa ia deciziile corecte pentru ei si oameni care i-au invatat cum sa creeze in jurul lor mediul propice pentru ca toate schimbarile sa poata fi implementate cu succes.

Ziua de 3 noiembrie a fost dedicata descoperirii calitatilor pe care le au in comun inovatorii. Una dintre cele mai importante astfel de calitati este cea de a-si pune mereu intrebari, cum ar fi “De ce se fac lucrurile asa si nu intr-un alt fel?”. Raspunsul la aceasta intrebare, combinat cu alte patru comportamente identificate de Hal Gregersen ca fiind definitorii pentru inovatori, sunt cele care le aduc succesul si ne fac pe toti sa exclamam “Cum de nu s-a gandit nimeni la asta pana acum?”.

#hrinnovationconference a prezentat cele mai noi produse si proiecte ale furnizorilor din domeniul nostru cu un nou concept de zona expozitionala: #hrinnovationexpo. 

... dar, poate cel mai important lucru

#hrinnovationconference i-a provocat pe participanti sa se foloseasca de aceasta zi ca sa cunoasca cat mai multi oameni pasionati de HR, sa gaseasca raspunsuri la intrebari, sa porneasca noi proiecte si sa isi faca noi prieteni.

Pentru membrii si prietenii HR Club din Timisoara si Cluj am transmis LIVE sesiunea celor doi keynote speakeri.

Agenda

3 NOIEMBRIE
8.30 – 9.30
Inregistrare participanti si welcome coffee
9.30 – 10.00
Sesiune de deschidere: Radu Mavrodin, Presedinte HR Club
10.00 – 11.30
Keynote 1: The Second Curve - Charles Handy (sesiune transmisa live si la Timisoara si Cluj)
11.30 – 12.00
Coffee break
12.00 – 13.15
Keynote 2: The Innovator’s DNA: Mastering the Five Skills of Disruptive Innovators - Hal Gregersen, Director Executiv MIT Leadership Center (sesiune transmisa live si la Timisoara si Cluj)
13.15 – 14.30
Lunch
14:30 - 16:30
Sesiune plenara: InnovationChampions
14.30 – 18.00
Master Class: Building a Sustainably Creative Company - Hal Gregersen, Director Executiv MIT Leadership Center
4 NOIEMBRIE
09:30 - 16:30
Workshop Influence: The Secrets of the Human Mind - Graham Cox, Director Learning & Development, Boundaries Edge

Detalii sesiuni

The Second Curve - Charles Handy

Charles Handy este un fin observator al ritualurilor zilnice ale vietii si un ghid priceput in explorarea trendurilor si a problemelor societatii de astazi. Cu o voce blanda, dar categorica, el pune in cartile sale sub semnul intrebarii tot ce stim despre cum functioneaza societatea! Cu ajutorul numeroaselor lui carti si-a stabilit o reputatie de important observator al fenomenului muncii si al vietii organizatiilor.
 
Sesiunea lui Handy din cadrul #hrinnovationconference s-a bazat pe ultima sa carte cu acelasi nume: Second Curve. Charles Handy ne-a aratat care sunt zonele vietii noastre care se vor schimba radical, cum sa pornim pe o noua directie care este diferita de cea pe care mergem acum  si, de asemenea, cum sa ne uitam la ce ne inconjoara dintr-o perspectiva cu totul noua.
 

Ce spune Charles Handy, este ca ce a functionat pana recent, in afaceri, in educatie, in politica si societate in general, nu va mai da rezultate si in viitor. Multe dintre institutiile de la care ne asteptam sa ne ofere protectie, scolile si universitatile, companiile, prietenii, casatoria si pensia sunt amenintate. Chiar si organizatiile recunoscute timp de secole ca autoritati  si-au pierdut sau isi pierd in timp ce vorbim puterea, iar noi avem misiunea de a construi institutii noi, functionale.

Societatea Do-It-Yourself este unul dintre exemple. Ne-am obisnuit sa ne traim vietile intr-un tip de organizatie sau altul, pornind de la scoala si apoi munca, pana la pensionare. Acest lucru nu se va mai intampla pentru foarte multi dintre noi inca din timpul vietilor noastre. Tehnologia destrama organizatiile si, in acelasi timp, ne ofera mijloacele de a face aproape totul noi insine, fie ca este vorba despre munca noastra, educatia, sanatatea sau veniturile noastre. Acest lucru poate fi interpretat ca libertate dar si ca ceva mai ingrijorator, daca nu planuim urmatorii pasi strategici in avantajul nostru si nu lasam lucrurile doar sa ni se intample. 
Handy ne incurajeaza sa trecem la o gandire de tip “second curve”. El propune un anumit fel de a gandi despre viitor si despre schimbarile de care avem nevoie in viata noastra si in munca. Lucrurile nu pot si nu vor merge ca inainte, oricat de mult ne-ar placea aceasta stabilitate. Lumea s-a schimbat foarte mult in ultimele decenii si din pacate curba de dezvoltare incepe sa coboare dealul imaginar. Trebui sa reinventam felul in care traim si motivatia pentru care o facem, felul in care muncim, in care ne educam copiii si cum decidem sa guvernam societatea. Ca indivizi sau manageri trebuie sa trecem cu un sentiment de urgenta peste multumirea de sine si sa abordam un stil de gandire “second curve”. Cultura de business trebuie de asemenea sa se schimbe. Companiile trebuie sa adopte o abordare de tip “Second Curve” care sa fie pe aceeasi lungime de unda cu nevoile societatii, sa-si recompenseze mai bine angajatii si sa le dea sansa acestora sa aiba mai multe de spus atunci cand se iau deciziile in companie, masuri care sa fie viabile pe o piata internationala competitiva. Nu va fi usor – niciodata transformarile “second curve” nu sunt – dar ele sunt urgente!

Cum va arata societatea ideala a viitorului si cum ne putem schimba noi rolurile astfel incat ele sa se potriveasca cu aceasta lume noua? V-am propus o sesiune de o ora si jumatate cu Charles Handy ca si ghid, care s-a uitat pentru noi in viitor si ne-a invatat cum sa ne pregatim pentru ce ar putea sa ne astepte acolo. 
 
The Innovator’s DNA - Hal Gregersen
Cu nevoia pentru inovatie in crestere, atat managerii cat si angajatii se intreaba tot mai des “Cum pot sa fiu mai inovativ?” Pentru a da solutiile la aceasta intrebare simpla, dar decisiva pentru organizatia voastra, aceasta sesiune s-a concentrat pe ce putem face fiecare dintre noi in fiecare zi pentru a invata care sunt cele mai bune obiceiuri ale liderilor inovatori.
 
Te nasti inovator sau ajungi sa fii asa? Aceasta este intrebarea la care ne-a raspuns Hal Gregersen pe 3 noiembrie.  Dupa ce aflam despre lucrurile remarcabile pe care au reusit sa le faca, tindem sa credem ca inovatorii sunt astfel in mod natural, nu-i asa? Fara, aparent, niciun efort, ei descopera idei pentru noi produse, servicii si afaceri. Privind acest parcurs am putea crede ca inovatorii se nasc si nu se fac. Dar, potrivit lui Hal Gregersen, si coautorilor bestseller-ului “The Innovator’s DNA”, Jeff Dyer si Clayton M. Christensen, oricine poate sa fie mai inovativ. Cum? Descopera si invata abilitatile prin care antreprenorii si liderii inovativi se diferentiaza de restul oamenilor in pozitii de decizie. Bazata pe o larga cercetare a celor mai inovative companii si organizatii, pe interviuri cu antreprenori si fondatorii unor afaceri de succes, aceasta sesiune prezinta un nucleu de “discovery skills”: abilitatea cognitiva de Asociere si abilitatile comportamentale ca Observarea, Punerea Intrebarilor, Experimentarea si Networkingul concentrat in jurul unei idei – fac parte toate din ADNul inovatorilor, care genereaza impreuna idei creative cu impact pozitiv.

 
Hal ne-a explicat cum sa generam idei noi cu aceste abilitati, cum sa ne alegem colegii potriviti cu care sa colaboram pentru implementarea lor si cum sa raspandim aceste obiceiuri in toata organizatia, contribuind astfel la competitivitatea ei pe piata.
 
De la aceasta prezentare participantii au plecat cu o perspectiva mai clara despre ADNul lor de inovator si o serie de descoperiri si abilitati care le vor schimba viziunea si ii vor ajuta sa faca schimbarile necesare care sa duca la crearea de noi modele de business, produse, servicii si procese inovatoare.
 
La un nivel de baza, abilitatile de inovare despre care scriem in cartea The Innovator’s DNA …le-am avut fiecare dintre noi atunci cand am fost copii. Speranta noastra este ca toti vom reactiva aceste abilitati, la munca, acasa, in comunitatile noastre, astfel incat sa generam idei valoroase. Trebuie sa gandesti diferit pentru a actiona diferit, lucru care, in final, face diferenta! “ Hal Gregersen
 
Hal Gregersen ofera o perspectiva unica despre comportamentele inovatorilor, asa cum a observat si Adrian Purcarea, un membru drag al comunitatii noastre care l-a cunoscut pe Hal ca profesor la MIT Sloan Fellows  si care ni l-a recomandat ca speaker. Iata ce spune Adrian:  „Hal a fost profesorul meu de “Global Leadership” la MIT. Auzisem despre el – ca si co-autor, impreuna cu Clay Christensen si Jeff Dyer al vestitei carti “The Innovator’s DNA”, dar si datorita cursurilor sale la MIT, Insead, London Business School. Ce nu am anticipat insa a fost maiestria, arta lui de a crea o conexiune absolut speciala cu studentii sai (toti manageri de succes veniti din 38 de tari) – lucru ce i-a permis sa ne transmita, intr-un timp relativ scurt, maniera in care cei mai buni lideri globali din business, administratie publica si societate descopera idei noi, provocatoare, dezvolta capacitatea umana si organizationala sa implementeze acele idei si, in final, reusesc sa livreze rezultate puternice, pozitive. Capabilitatea lui Hal de a transfera invataminte din diverse industrii, de a le sintetiza si de a le transmite audientei intr-o maniera atat de puternica, emotionala, personala – mi s-a parut absolut remarcabila!Adrian Purcarea, MBA, MIT Sloan Fellows, Class of 2016
 
De asemenea, si Dave Ulrich ne-a confirmat ca am facut o alegere buna: „Este o onoare sa-l cunosc pe Hal de atatia ani (ahm..decenii!!!). Este un ganditor extraordinar, inovativ care isi exprima ideile cu claritate. Intelege in intregime cum functioneaza organizatiile si cum ele devin mai inovative in timp.  El a creat perspective unice care au un impact real in practicile de management. Hal are o perspectiva cu adevarat globala datorita faptului ca a muncit si locuit in toata lumea. De asemenea, are si o personalitate calda si captivanta.Dave Ulrich, Rensis Likert Professor of Business, University of Michigan
 
Ce il diferentiaza pe Hal Gregersen de alti autori care au scris despre inovatie? Cei peste 8 ani de cercetare extinsa  si miile de evaluari si interviuri cu oameni care au gasit secretul inovatiei. Acestea il particularizeaza in lista autorilor care au scris despre inovatie, si care, in majoritatea cazurilor si-au bazat metodologia pe evaluarea unui singur caz dintr-o singura companie, prezentand solutia ca fiind una universala. Ne bucuram asadar ca pentru o zi intreaga, la #hrinnovationconference, l-am avut alaturi de noi pe unul dintre cei mai experimentati cercetatori care au studiat inovatia. 
 
 
Hal Gregersen este Director Executiv al MIT Leadership Center si senior lecturer in leadership si inovatie la MIT Sloan School of Management. El este autorul bestseller-ului "The Innovator’s DNA: Mastering the Five Skills of Disruptive Innovators". Gasiti prezentarea lui completa aici. 
 
 
Construirea unei companii creative sustenabile: Cum pui oamenii, procesele si principiile la treaba
 

Liderii inovativi au puterea de a crea un impact major in organizatie gandind si actionand inovativ ei insisi. Totusi, daca liderii nu le ofera si celorlalti oameni din companie cadrul propice, capacitatea de inovare a unei companii, si, in consecinta, si potentialul ei de crestere, este periclitat.

In aceasta sesiune, Hal Gregersen, a discutat despre cum cei mai inovatori lideri ai momentului, incluzandu-i aici pe Ed Catmull (Pixar), Jeff Bezos (Amazon) sau Marc Benioff (Salesforce.com), au construit o cultura a inovatiei, descentralizand sursa ideilor si provocand o crestere a capacitatii creative de jos in sus si va explica de ce aceasta e cea mai importanta mostenire pe care un lider o poate lasa in urma lui. Cum spune Marc Benioff, "este responsabilitatea mea mea sa creez o cultura a inovatiei".  

 

ADNul inovatorului transpus in practica: Oameni
Inovatia deosebeste un leader de un follower — Steve Jobs, Apple
 
Este important sa va asigurati ca in organizatie exista oameni care au cele 5 abilitati de descoperire, dar asta nu inseamna ca acestia sunt singurii care conteaza intr-o echipa sau organizatie. Cea mai rapida cale pentru ca o organizatie sa moara este sa inceteze sa execute. Liderii cu abilitati de descoperire au nevoie de abilitatile de livrare ale celor care exceleaza in executie.
Liderii echipelor inovative nu numai ca inteleg propria combinatie de abilitati de descoperire si livrare, dar isi si balanseaza activ punctele slabe cu cele tari ale colegilor.
 
Echipele (si companiile) inovative sunt mai performante atunci cand “descoperitorii” apreciaza in mod onest rolul de pivot in organizatie al celor cu abilitati foarte bune de executie (si vice versa), in special in echipe compuse din oameni cu abilitati complementare. Companiile inovative angajeaza in echipe persoane cu tipuri diferite de expertiza, astfel incat echipa/organizatia sa vada si sa rezolve probleme vazute din unghiuri cat mai diferite.
 
ADNul inovatorului transpus in practica: Procese
 “Nu conteaza daca ne dati o periuta de dinti, un tractor, o nava spatiala sau un scaun; vrem sa ne dam seama cum sa inovam aplicand procesul nostru.” — David Kelley, founder, IDEO
 
Procesele pot transforma jucatori de nota 9 in jucatori de nota 10 (si vice versa)
Steve Jobs spune ca Apple alege intotdeauna jucatori de 10. Excelent sfat – dar nu cumva fiecare companie incearca acest lucru? Dar daca nu poti atrage jucatori de nota 10+? Si chiar daca ii poti aduce, este suficient ca ei sa performeze?
Cercetarile lui Hal Gregersen demonstreaza ca ADNul organizatiilor inovative oglindesc ADNul indivizilor inovativi. Asa cum oamenii inventivi se angajeaza sistematic in observare, punerea de intrebari, networking si experimenteaza comportamente pentru a genera noi idei, organizatiile/echipele inovative dezvolta sistematic procese care incurajeaza si dezvolta aceleasi abilitati in angajati. Mai mult, combina sistematic aceste procese intr-un proces general pentru a genera solutii noi la probleme. Prin crearea de procese organizationale care oglindesc abilitatile individuale de descoperire, liderii inovativi pot construi ADNul innovator al membrilor organizatiei.
 
ADNul inovatorului transpus in practica: Principii
Inovatia este adanc inradacinata in toate “colturile” si “crapaturile” din cultura noastra.— Jeff Bezos, Amazon
 
Companiile inovative traiesc dupa un set de prinicipii cheie care insufla in toata organizatia un puternic angajament catre inovatie. In primul rand, aceste companii explica foarte clar ca inovatia este parte din sarcinile fiecarui membru al organizatiei. In al doilea rand se asigura ca inovatia disruptiva este o parte importanta a portofoliului de inovatie al companiei. In al treilea rand, creaza multe echipe mici de proiect pe care le inzestreaza cu oamenii potriviti, structurile si resursele care pot genera noi idei pe piata. In final, cu buna stiinta, isi asuma riscuri urmarind inovatia. Diminueaza insa riscurile inerente asociate cu inovatia, prin lansarea oamenilor potriviti si a proceselor potrivite in echipele acestora si prin furnizarea structurilor care dau fiecarei echipe nivelul de autonomie necesar. Companiile inovative se bazeaza pe aceste principii pentru a crea o cultura care nu numai generaza noi idei, dar le si scoate pe piata. Cand acest lucru se intampla, oamenii lucreaza intr-o cultura de companie care ii ajuta sa raspunda din inima "DA" la urmatoarele 4 intrebari:
 
Principiul  #1: In compania ta, este inovatia treaba fiecarui angajat?
Principiul #2:  Este inovatia disruptiva parte din portofoliul inovativ al companiei?
Principiul #3:  Au echipele mici de proiect un rol central in a duce ideile inovative catre piata?
Principiul #4:  Isi asuma compania ta riscuri inteligente urmarind inovatia? 
 
 

Speakers

Charles
Handy

Charles Handy este unul dintre cei mai mari ganditori ai ultimelor decenii, fiind recompensat de Thinkers 50 cu “Lifetime Achievement Award” pentru impactul de lunga durata pe care l-a avut in felul in care oamenii se raporteaza la management, fiind primul ganditor care a primit aceasta distinctie, dupa ce a aparut mai multi ani la rand in topul celor mai influenti ganditori ai lumii. In 2011 a primit aceasta distinctie si din partea revistei HR Magazine. Nascut in 1932 in Irlanda ca fiu al unui arhidiacon, Charles Handy a studiat la Universitatea Oxford unde a absolvit cu onoruri studii clasice, istorie si filosofie, apoi a lucrat pentru Shell si a studiat in continuare la MIT. Intors in Europa, a lansat si a condus Programul Sloan al London Business School, primul de acest fel implementat in afara SUA, unde s-a specializat in psihologie manageriala. Apoi a fost director al St. George’s House al Castelului Windsor si mai apoi presedinte al Royal Society of Arts. Este doctor honoris causa a 14 universitati britanice si una irlandeza si a primit Ordinul Imperiului Britanic in grad de Comandor.

Este popular si pentru emisiunile de la postul de radio BBC 4 unde avea emisiunea “Thoughts for today” in care purta discutii cu invitatii despre temele care apar si in cartile lui. Charles Handy este un recunoscut si respectat autor. Numeroasele carti scrise de el despre schimbarile dramatice care au loc in societate in ultimele decenii si implicatiile tehnologiei, economiei si demografiei in vietile noastre si ale organizatiilor, au fost vandute in peste 2 milioane de copii in intreaga lume. Cea mai recenta carte a lui, care va fi tradusa in limba romana si lansata inainte de conferinta, este The Second Curve, o colectie de eseuri interesante despre viitorul societatii moderne. Aveti mai jos lista celor mai importante carti scrise de Charles Handy:

  • Understanding Organisations (1976)
  • Gods of Management (1978)
  • The Future of Work (1984)
  • Understanding Schools (1986)
  • Understanding Voluntary Organisations (1988) 
  • The Age of Unreason (1989)
  • Inside Organisations (1990)
  • The Empty Raincoat (1994)
  • Waiting for the Mountain to Move (1995)
  • Beyond Certainty (1995)
  • The Hungry Spirit (1997)
  • New Alchemists (1999)
  • Thoughts for the Day (1999)
  • The Elephant and the Flea (2001)
  • Re-invented lives (2002)
  • Myself and Other More Important Matters (2006)
  • The New Philanthropists (2006)
  • 21 Ideas for Managers (2000) 
  • The Second Curve (2015)

Acum locuieste la Londra si in Norfolk cu sotia lui, pe care o ajuta in toate proiectele de documentare fotografica pentru care exploreaza impreuna intreaga lume in cautarea unor „oameni care au creat ceva din nimic”. Cele mai dragi proiecte ale lor sunt despre portretele literare ale unor londonezi, femei care celebreaza a 60-a aniversare, filantropi care si-au dedicat toate cunostintele si energia pentru crearea de noi organizatii caritabile, despre beneficiarii de micro-imprumuturi din Malawi sau fermierii de cartofi din Africa de Est. Liz Handy l-a insotit pe Charles Handy la Bucuresti si participantii au avut ocazia sa o cunoasca. Puteti vedea proiectele sotilor Handy aici

Hal
Gregersen
Director Executiv,
MIT Leadership Center

Hal Gregersen este un autor, speaker, cercetator si director executiv la MIT Leadership Center si lector senior in inovatie si antreprenoriat la MIT Sloan School of Business. El exploreaza felul in care liderii dezvolta capacitatea angajatilor si a companiei lor de a descoperi idei noi si de a le realiza cu rezultate pozitive.

Cea mai noua carte a lui, The Innovator’s DNA: Mastering the Five Skills of Disruptive Innovators (Harvard Business Review Press, 2011) pleaca de la un studiu global intins pe o perioada de 8 ani, in care alaturi de Jeff Dyer si Clayton Christensen au chestionat 6000 de manageri si antreprenori si au intervievat peste 100 dintre ei, ca sa afle cum apar liderii inovatori si ce rol joaca ei si angajatii in crearea de produse, servicii, procese sau organizatii de succes. Aceasta carte demonstreaza cum efortul fara viziune si inovatie, poate fi un capat de drum daca companiile nu cultiva inovatori in interiorul lor care sa faca descoperiri noi, cruciale pentru business. The Innovastor’s DNA  a fost numita in anul aparitiei “Cartea anului pentru inovatie si antreprenoriat” de catre Chartered Management Institute, in colaborare cu British Library.

Pe langa munca de la catedra de la MIT, Hal Gregersen sustine discursuri, prezentari si seminarii despre invovatie si schimbare pentru executivi din companii ca  Accenture, Adidas, Christie’s, Coca-Cola, Daimler, Essilor, IBM, Intel, Johnson & Johnson, LG, Lilly, Marriott, MasterCard, Nokia, Sanofi-Aventis, World Economic Forum, etc. Prezentarile lui Gregersen va ofera profilurile unor inovatori de succes si explica felul in care acestia ajung sa aiba acele idei care se transforma intr-un motor economic. El lucreaza si cu guverne si asociatii non-profit pentru a descoperi urmatoarea generatie de lideri.

Este de asemenea Senior Fellow la Innosight, una dintre principalele firme de consultanta in inovare la nivel global. Inainte de a se alatura MIT, el a predat la INSEAD, London Business School, Tuck School of Business la Dartmouth College, Bringham Young University si in Finlanda ca Fulbright Fellow.

Gregersen a colaborat cu IDEO si Lightspeed Apollo, impreuna cu coautorii ultimei carti, la crearea unei experiente de invatare online complet noi – Innovator’s Accelerator, un proiect care invata oamenii din companii cum sa cultive inovatia in viata personala si profesionala.

Din 2011, Hal Gregersen lucreaza cu Forbes la crearea unei liste anuale a celor mai inovative 100 de companii din lume (bazat pe un program de analiza facut de HOLT), o resursa valoroasa care ne ajuta sa urmarim felul in care companiile care fac parte din top sustin o astfel de cultura inovativa in interiorul lor in timp. 

Hal Gregersen este si fondatorul proiectului 4.24, dedicat unei tehnici simple, dar care aduce multe rezultate: sa convinga adultii sa foloseasca 4 minute intr-o zi doar pentru a-si pune intrebari legate de ceea ce ii preocupa in ziua respectiva si sa redescopere, sa cultive si sa-si ascuteasca curiozitatea pe care o aveau cand erau mici. 

In timpul liber, pe care si-l petrece alaturi de sotia lui, in Boston si Paris, urmeaza o pasiune de o viata: fotografia.

Va invitam sa cititi un articol premiat, aparut in revista Harvard Business Review, despre ADN-ul inovator.

Tudor
Popa
Elev, CEO & Developer,
Proiectul Oculus

Tudor Popa s-a nascut in 1999 la Bucuresti si este un tanar inventator, antreprenor si pasionat de sport. Este in ultimul an de liceu la Colegiul National Ion Luca Caragiale din Bucuresti, iar dupa terminarea liceului vrea sa studieze in domeniul automatizarii. A participat la diferite concursuri de inventica, robotica cat si de antreprenoriat, anul acesta castigand la finala europeana din Elvetia a competitiei Company of the Year 2016 premiul „Top 10 Lideri”. 

Un proiect important, inceput la sfarsitul anului 2015, este „Proiectul Oculus”, pornit de Tudor Popa alaturi de inca 4 prieteni, unde el are rolul de manager cat si de programator. Acesta are ca scop dezvoltarea ochelarilor MITRA, o pereche de ochelari inteligenti care ajuta persoanele nevazatoare in rezolvarea problemelor intampinate in fiecare zi, probleme precum aprecierea distantelor, mersul in linie dreapta, evitarea pericolelor termice cat si alte probleme de siguranta. Ochelarii MITRA sunt inca in prototipare, dar utilitatea le-a fost confirmata de persoane nevazatoare de toate varstele din Romania, dar si de persoane de la Asociatia Nationala pentru Nevazatori din Elvetia. Acestia au castigat premiul „Excellence in IT by AT&T” la Lucerna, finala nationala a competitiei Company of the Year 2016, cat si premiul intai la finala globala a concursului Social Innovation Relay

A coordonat si participat in ultimii ani cu mai multe echipe la concursuri organizate de Junior Achievement Romania, concursuri de robotica dar si de antreprenoriat, a lucrat cu sisteme embedded pentru diferite tipuri de roboti si a colaborat la inventarea unui recipient care genereaza electricitate prin diferente de temperatura. 

 

Maria
Dermengiu
Artist Vizual si CEO,
Marie Nouvelle Shop
Nascuta in 1982 intr-o familie conservatoare de avocati, urmeaza linia familiei si devine o tanara avocata in drum spre succes. Schimba traseul pentru a-si cauta vocatia si, la 29 de ani, devine artist autodidact, fiind acceptata la Universitatea de Arte din Londra si mai apoi la Scoala de Arta Bucuresti. Maria a avut oportunitatea de a calatori inca de cand era mica in intreaga lume, lucru care a contribuit la dezvoltarea vocabularului şi culturii ei vizuale. Astfel ca tot ce a experimentat in calatoriile ei, arome, culori, forme si sunete, se regaseste in lucrarile ei artistice.
 
Ca pictorita si designer de obiect, are un portofoliu generos de expozitii de pictura atat in tara, cat si in strainatate. La scurt timp dupa schimbarea meseriei, devine antreprenor in arta si pune bazele primei sale companii orientata catre arta aplicata, Marie Nouvelle Studio, intiativa apreciata prin multiplele articole aparute in presa de specialitate, pe site-urile de arta si cele cu profil creativ din cadrul industriilor creative. 
 
Anul trecut produsele sale au fost nominalizate in top 5 la categoria “Cel mai bun Obiect de Design al Anului”, concurs initiat de ELLE Decoration Romania.
Ciprian
Ciofu
Sef Lucrari in cadrul Facultatii de Mecanica
Universitatea Tehnica “Gheorghe Asachi” din Iasi

Ciprian Ciofu este Seful Directiei Lucrari in cadrul Facultatii de Mecanica al Universitatii Tehnice “Gheorghe Asachi” din Iasi, unde, pe langa activitatea de cercetare desfasurata si a numeroaselor lucrari stiintifice in domeniul ingineriei mecanice, care i-au adus doua brevete de inventie, a pus bazele primei echipe de Formula Student in 2011.

Proiectul Formula Student al Universitatii Tehnice Iesene, T.U. Iasi Racing, s-a nascut din dorinta de a oferi viitorilor ingineri o experienta practica, complementara cunostintelor teoretice acumulate in decursul anilor de studii universitare. Competitia Formula Student este in asa fel conceputa incat sa ofere echipelor participante un adevarat “exercitiu de viata”. Fiecare echipa are ca sarcina proiectarea, verificarea, constructia si testarea unui monopost de tip Formula Student in conditii reale, urmand un regulament restrictiv si incadrandu-se in termenele impuse.

Toate aceste constrangeri, necesitatea de a obtine fondurile necesare desfasurate in paralel cu orele de curs, reprezinta o experienta deosebita pentru cei implicati in proiect si o pregatire profesionala suplimentara, multidisciplinara. Astfel, in acest proiect sunt implicati studenti de la specializarile Autovehicule Rutiere, Constructii de Masini, Automatizari si Calculatoare dar si specializari precum Arhitectura sau Economie si Administrarea Afacerilor.

Anul acesta echipa T.U. Iasi Racing a debutat la competitiile sportive Formula ATA Italia si Formula Student East Ungaria, unde a finalizat toate probele. 

Florin
Cozma
Student, membru echipa T.U.Iasi Racing
Universitatea Tehnica “Gheorghe Asachi” din Iasi

Florin Cozma este student in anul IV al Facultatii de Mecanica din Iasi, specializarea Ingineria Autovehiculelor Rutiere si face parte din echipa T.U. Iasi Racing de doi ani, respectiv din octombrie 2014.

Florin face parte din acest proiect pentru ca si-a dorit sa fie mult mai implicat ca student, dorindu-si sa invete cum sa lucreze intr-o echipa, sa invete sa colaboreze cu colegii lui si sa invete cat mai multe lucruri noi in domeniul ingineriei, experienta care sa-i fie utila pentru toate proiectele viitoare. 

Dupa doi ani petrecuti in spiritul echipei Formula Student, Florin si colegii lui au reusit sa formeze o echipa foarte inchegata. Munca dificila pe care o depune impreuna cu colegii include proiectarea pieselor, fabricarea acestora, apoi inceperea constructiei monopostului, si a testarii lui, dar si a participarii la competitii sportive.

Construind si imbunatatind monopostul, an de an, Florin a acumulat abilitati legate de proiectare, management sau comunicare, abilitati care il ajuta sa prezinte proiectul unor potentiali sponsori si parteneri care sa-i sprijine sa duca fiecare proiect la capat pentru a putea participa cu monopostul, in fiecare vara, la competitiile Formula Student.

Mihai
Toader-Pasti
CEO
Proiectul EFdeN

Mihai este Managerul Proiectului EFdeN, un proiect educational, de cercetare si inovare in care au participat peste 250 de studenti de la 8 facultati din Romania, premiat national si international, care in 2014 a participat la cea mai importanta competitie internationala de profil, Solar Decathlon Europe, iar in toamna lui 2015 a lansat EFdeN 4C - Primul Centru de Cercetare a Conditiilor de Confort din Romania, deshis publicului larg, detalii pe www.efden.org

Dupa ce a stans fondurile necesare, echipa EFdeN a proiectat, construit si transportat 2500km, o locuinta sustenabila, cu o sera verde in interior, o locuinta sigura si confortabila, complet electrica, echipata si functionala, fara facturi lunare, care produce mai multa energie decat consuma si foloseste cele mai bune si naturale materiale. 

Din 2016 a cofondat, impreuna cu Claudiu Butacu, energiaTa.org, proiect ce isi propune facilitatea productiei de energie verde de catre utilizatorii casnici si realizarea cadrului legislativ pentru comercializarea energiei verzi a micilor producatori individuali. In momentul actual primirea autorizatiilor pentru montarea unui sistem de panouri fotovoltaice pe o locuinta dureaza peste 450 de zile, iar acest lucru trebuie schimbat. Mihai este Director General al Companiei EFdeN, Responsabil Parteneriate - Startup Weekend Bucharest si membru al Aspen Energy Lab. 

Mihai este unul din cei "30 sub 30 laureati ai Galei Forbes Romania", inclus in volumul "100 de fete ale inovatiei" realizat sub egida The Financial Times, face parte din "TOP 100 oameni si idei care misca Romania" realizat de Foreign Policy Romania, este membru VLER "Viitori Lideri Energeticieni din Romania", program al Comitetului National Roman al Consiliului Mondial al Energiei, este certificat ca Profesionist al Cladirilor Verzi de catre Consiliul Roman al Cladirilor Verzi, certificat Sustainability Manager de catre Denkstatt ECQA.

Testimoniale

HAL GREGERSEN

Este o onoare sa-l cunosc pe Hal de atatia ani (ahm..decenii!!!). Este un ganditor extraordinar, inovativ care isi exprima ideile cu claritate. Intelege in intregime cum functioneaza organizatiile si cum ele devin mai inovative in timp.  El a creat perspective unice care au un impact real in practicile de management. Hal are o perspectiva cu adevarat globala datorita faptului ca a muncit si locuit in toata lumea. De asemenea, are si o personalitate calda si captivanta.” 

Dave Ulrich, Rensis Likert Professor of Business, University of Michigan

Hal a fost profesorul meu de “Global Leadership” la MIT. Auzisem despre el – ca si co-autor, impreuna cu Clay Christensen si Jeff Dyer al vestitei carti “The Innovator’s DNA”, dar si datorita cursurilor sale la MIT, Insead, London Business School. Ce nu am anticipat insa a fost maiestria, arta lui de a crea o conexiune absolut speciala cu studentii sai (toti manageri de succes veniti din 38 de tari) – lucru ce i-a permis sa ne transmita, intr-un timp relativ scurt, maniera in care cei mai buni lideri globali din business, administratie publica si societate descopera idei noi, provocatoare, dezvolta capacitatea umana si organizationala sa implementeze acele idei si, in final, reusesc sa livreze rezultate puternice, pozitive. Capabilitatea lui Hal de a transfera invataminte din diverse industrii, de a le sintetiza si de a le transmite audientei intr-o maniera atat de puternica, emotionala, personala – mi s-a parut absolut remarcabila!” 

Adrian Purcarea, MBA, MIT Sloan Fellows, Class of 2016

CHARLES HANDY

Cu numele lui Charles Handy am luat contact in timpul programului de MBA de la Open University Business School (OUBS). Apoi l-am regasit in top 50 ganditori ai secolului XX. Am gasit, nu mai stiu cum, una din cartile sale - Epoca Iratiunii, si m-a fascinat stilul sau de scriere si acuratetea cu care taia in carne vie, in imaginea “infailibila” a corporatiilor, la care cei mai multi romani visau sa munceasca.  Apoi cineva de la OUBS s-a oferit sa-mi faca legatura cu el si am aranjat sa-l vizitez la Londra. In acea vizita el mi-a oferit mai multe carti de-ale lui, si, cum nu ma hotaram pe care sa o public, am decis sa le publicam pe toate trei: Elefantul si Puricele, Epoca Iratiunii si Pelerina Goala. Nu am ezitat deloc sa pornesc acest demers al traducerii cartilor.     

Charles traieste intr-o casa frumoasa cu etaj undeva la periferia Londrei. Sunt o familie perfect normala si ne-au primit – pe mine si pe sotia mea – ca si cand ne stiam de cand lumea, ca si cand am ajuns in vizita la unchiul meu. Ne-au pus chiar si la masa. In cursul acestei intalniri am mai retinut de la el o filozofie superba. La inceputul fiecarui an, sta cu sotia si isi fac socoteala legata de cati bani le trebuie lor in acel an. Dupa care, in anul respectiv, odata ce si-au facut suma, nu mai muncesc aproape deloc. Consider obiceiul acesta foarte intelept.

Cand a venit la Bucuresti a fermecat imediat audienta, are un fel foarte firesc de a prezenta lucrurile, simplu, comun chiar, dar profund, plin de adancimea unui om care a trait multe ipostaze si care a cunoscut multe organizati. Charles Handy este un fin observator al oamenilor si al structurilor sociale, un ganditor care pornind de la detalii si lucruri marunte iti poate construi o imagine pe care, atunci cand ti-o arata, nu ai cum sa nu zici “WOW” Revederea cu el va fi o mare onoare si bucurie, deopotriva!

Catalin Ionescu, fost presedinte CODECS, cel care a publicat trei carti ale lui Charles Handy in limba romana: Elefantul si Puricele, Epoca Iratiunii si Pelerina Goala

Partenerii Evenimentului

Partener Principal al Evenimentului
Parteneri Anuali
Partenerii evenimentului
Suporter eveniment
Partener Media Principal
Parteneri Media
Sustinatori Media

Inscrieri

In functie de tipul de membership in HR Club si de tipul de participare ales, gasiti mai jos tarifele de inscriere.

 

*Preturile sunt exprimate in euro si nu contin TVA. 

Mai jos regasiti preturile promotionale de care puteti beneficia in ultima perioada de inscriere la #hrinnovationconference

Membru GOLD
Premium
Gratuit
Membru SILVER
Asociat
350 € + TVA
Membru BRONZE
Baza
350 € + TVA
Non-membru
520 € + TVA

Locatie

HR Club prezinta #hrinnovationexpo

#hrinnovationexpo face parte din #hrinnovationconference – cel mai mare eveniment HR Club al anului, locul in care vrem sa sarbatorim inovatia, creativitatea si puterea de a ne reinventa.

#hrinnovationexpo a insemnat 23 de standuri amplasate in foyerul salii Atlas si in zona Prefunction, Hotel Radisson Blu, care le-au oferit expozantilor oportunitatea de a interactiona cu cei peste 400 de participanti - CEOs, Directori de HR, specialisti in domenii precum Recrutare, Training, Managementul Performantei etc.

#hrinnovationexpo a prezentat ONG-uri care schimba lumea prin proiecte inovatoare si a oferit un stand gratuit in cadrul evenimentului. In urma votului participantilor, Junior Achievement Romania este ONG-ul pe care participantii l-au putut intalni la standul 16. Lista completa a celor 19 ONG-uri participante la competitie poate fi gasita aici. 
 



 

Ce presupune un stand in #hrinnovationexpo?

Inainte de eveniment:

  • Vizibilitate online pe website-ul #hrinnovationconference;
  • Campanie de promovare online pe canalele social media HR Club;
  • Mentionarea prezentei cu stand la #hrinnovationexpo in newsletter-ele trimise participantilor la #hrinnovationconference.

In timpul evenimentului:

  • Suprafata orientativa a standului: 2x2 mp;
  • Dotari standard: masa si 2 scaune;
  • Accesul in zona EXPO pentru 2 reprezentanti ai companiei (incl. pauzele de cafea si pranzul pentru acestia);
  • Acces gratuit la #hrinnovationconference (sesiuni Keynote + sesiune plenara) pentru unul dintre reprezentantii companiei prezenti la stand.

Tarif : 1000 euro + TVA/stand

Discounts*:

  1. 15% - daca lansezi un produs/serviciu inovator pe 3 noiembrie, la #hrinnovationexpo
  2. 10% - daca esti membru HR Club cu extraoptiunea furnizor HR Partner
  3. 15% - daca achizitionezi si o macheta in manualul de bune practici in managementul resurselor umane, editia a 7-a (detalii aici)

*Discount-urile nu se cumuleaza, contacteaza-ne pentru mai multe detalii.

.

 

Parteneri anuali

Jobs

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Evenimente

Evenimente

JOBS

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Parteneri Anuali