Seminar de bune practici in Legislatia Muncii | 18 martie 2021

Un nou seminar de bune practici in legislatia muncii va avea loc pe 18 martie. Vor fi dezbatute subiecte diverse si, la finalul fiecarei sesiuni, vom aloca 15 minute pentru intrebari punctuale pe temele sustinute de invitati. 

Pentru o cat mai buna documentare a raspunsului, te incurajam sa ne trimiti in avans intrebarile tale pe fiecare dintre temele propuse. In cazul in care curiozitatile legislative sunt legate de subiecte diferite, vom incerca sa le gasim raspunsul in ultima sesiune de Q&A a seminarului, dedicata intrebarilor generale. Pentru a reusi sa ne incadram in timp si pentru a raspunde tuturor intrebarilor trimise, avem rugamintea ca numarul lor sa fie de maximum 3 per companie. Asteptam intrebarile tale pana marti, 16 martie, la adresa madalina.tanase@hr-club.ro

Mai jos, te invitam sa parcurgi titlurile prezentarilor sustinute de invitatii nostri, precum si agenda evenimentului.

Mai multe detalii despre speakerii ce vor fi prezenti, poti gasi accesand pagina dedicata a evenimentului.

Asteptam cu drag inscrierea ta,

Echipa HR Club

Agenda

14:10 - 14:40
Best Practice : Cercetarea disciplinara & solutionarea cererilor si reclamatiilor individuale ale salariatiilor in epoca covid
Dan Mihai - Avocat, Mihai & Co. Business Lawyers
14:40 - 14:55
Q&A
14:55-15:25
Best Practice : Contestarea in instanta a acordurilor de incetare amiabila
Cristina Tudoran - Senior Associate & Bianca Chera -Associate, Filip & Company
15:25 - 15:40
Q&A
15:40-16:10
Best Practice : Hartuirea la locul de munca – Consecintele inflatiei de reglementare in materie
Serban Paslaru - Partener & Mihai Anghel - Managing Associate, Tuca Zbarcea & Asociatii
16:10 - 16:25
Q&A
16:25-16:45
Sesiune Q&A

Detalii sesiuni

Cercetarea disciplinara & solutionarea cererilor si reclamatiilor individuale ale salariatiilor in epoca Covid

Anul 2020 a adus schimbari in modul in care s-au desfasurat relatiile de munca.  Acestea au trebuit sa se adapteze la noua realitate cu care toata societatea s-a confruntat.  Ca orice schimbare intervenita brusc, adaptarea a necesitat interventii rapide acolo unde au aparut situatii critice si a venit treptat pentru toate celelalte zone in functie de prioritaea si de nevoile fiecarei companii in parte.  Multe mecanisme si procese pentru care nu era timp sa fie folosite sau implementate sau care erau vazute ca fiind tabu si-au facut loc in rutina fiecarei companii.  Legislatia si reglementarile interne si-au arat limitele si a trebuit sa fie folosite pentru o realitatea cu caracter exceptional.  Cum s-au adaptat companiile pentru solutionarea unor proceduri interne astfel in cat sa fie “compliante” cu legislatia si propriile standarde, cum au rezolvat lipsurile de reglementare si cum le-au adaptat vom vedea impreuna.  Cu ce ramanem dupa aceasta perioada, ceea ce pana in 2020 reprezenta exceptia si “nice to have” va deveni normalul si “best practice” in noile mecanisme si procese, post pandemie sau vom reveni la o modalitate traditionala de a rezolva plangerile sau cercetarile disciplinare ale angajatilor?   

Contestarea in instanta a acordurilor de incetare amiabila

Echipa Filip & Company va prezenta particularitatile incetarii relatiei de munca prin acordul angajatului si angajatorului, diferentele incetarii prin acord fata de celelalte modalitati de incetare, respectiv demisia si concedierea, avantajele si dezavantajele aferente, precum si riscurile contestarii in instanta a acordului de incetare a relatiei de munca.   

Hartuirea la locul de munca – Consecintele inflatiei de reglementare in materie

Subiecte de discutie:

• Conceptul de hartuire/discriminare;

• Abundenta de definitii legale/ Ultimele evolutii legislative in materie;

• Masuri pe care angajatorii ar trebui sa le ia pentru prevenirea/combaterea hartuirii/discriminarii;

• Situatii practice/spete.

Speakers

Dan
Mihai
Partner
Mihai & Co. Business Lawyers

Dan Mihai este partener in cadrul casei de avocatura Mihai & Co. Business Lawyers (www.mhlaw.ro). Dan are o experienta de peste 20 de ani in servicii de consultanta juridica pentru companiile locale și multinationale, ocupand pentru doi ani pozitia de partener intr-o companie lider in management consulting. In mandatele primite actioneaza in misiuni complexe avand rolul de «trusted advisor» pentru detinatorii/ managementul companiilor si de asemenea, coordoneaza activitatea de consultanta juridica a Mihai & Co Business Lawyers.

In ceea ce priveste consilierea legata de dreptul muncii, Dan a fost implicat direct, impreuna cu echipa sa, in misuni legate de restructurarea companiilor, negocieri colective si implementarea procedurilor aferente, asistenta cu privire la impactul asupra salariatilor ca efect al tranferului de companie, implementarea in cadrul unor servicii intergrate de management consulting a strategiilor de HR, coordonarea si asistenta in cadrul litgiilor de munca. 

Dan este membru activ in in cadrul AIJA (www.aija.org) si este Secretarul General al network-ului international de cabinete de avocatura Proteus (www.proteuslaw.eu). 

 

Cristina
Tudoran
Senior Associate
Filip & Company

Cristina Tudoran face parte din echipa de solutionare a litigiilor, in timp ce experienta acesteia include si consiliere in probleme comerciale generale, cum ar fi aspecte legate de dreptul muncii in proiecte complexe de restructurare, negociere colectiva, contracte de management, contracte de distributie/ vanzare internationala, consiliere generala referitoare la o gama larga de chestiuni de afaceri, inclusiv in domeniul transportului aerian, al sectorului bancar sau al comertului cu amanuntul.

Reperele in activitatea sa recenta includ:

  • consilierea unei companii mondiale de consultanta in afaceri in legatura cu un litigiu complex in materie de munca si drept corporativ initiat de un fost director;
  • consilierea unei institutii bancare de conducere pe piata locala in legatura cu elaborarea si implementarea unei proceduri extinse de evaluare a competentelor profesionale ale unui angajat al conducerii superioare si reprezentarea juridica a acestuia in litigiul initiat de fostul angajat;
  • parte a echipei care asista una dintre cele mai mari companii de renume si active in industria constructiilor internationale intr-un arbitraj major impotriva unei autoritati locale.
Bianca
Chera
Associate
Filip & Company

Bianca Chera este membru al Departamentului Comercial, asistând clienții în domenii practice precum angajarea, protecția datelor, protecția consumatorilor și contracte.

De când s-a alăturat Filip & Company, Bianca a fost implicată în proiecte precum:

  • Consilierea unui furnizor mondial important de imagini medicale și soluții IT în domeniul asistenței medicale pe probleme de ocupare a forței de muncă în probleme disciplinare complexe;
  • Consultanță în chestiuni precum transferul întreprinderii, recalificarea contractelor de servicii sau încetarea relațiilor de muncă în contextul tranzacțiilor de fuziuni și achiziții sau investitorilor care intră pe piața românească;
  • Asistarea clienților în structurarea diferitelor aranjamente contractuale utilizate în activitatea lor de zi cu zi, în domenii precum medicale, educație sau cosmetice;
  • Consilierea unei game largi de clienți care activează în majoritatea sectoarelor economice cu privire la gestionarea și implementarea modificărilor fiscale aduse regimului fiscal al salariilor, inclusiv analiza alternativelor disponibile, strategia de adaptare bazată pe circumstanțe operaționale specifice sau alte circumstanțe financiare sau economice, precum și redactarea documentației personalizate.
Serban
Paslaru
Partner
Tuca Zbarcea & Asociatii

Serban Paslaru este Partener al Ţuca Zbârcea & Asociaţii şi coordonator al departamentului de Dreptul Muncii. El deţine o experienţă de 19 ani în consilierea angajatorilor în probleme specifice de dreptul muncii, incluzând pregătirea documentaţiei aferente încetării raporturilor de muncă şi parcurgerea etapelor procedurilor de restructurare, negocieri colective, pregătirea şi implementarea planurilor de concedieri, efectuarea transferurilor de întreprindere, pregătirea şi implementarea unor programe motivaţionale, asistență pe durata conflictelor de muncă etc. Şerban Pâslaru este membru al unor prestigioase asociații profesionale precum HR Club, European Employment Lawyers’ Association (EELA) și face parte din comitetul privind dreptul muncii al Multilaw. Șerban Pâslaru participă frecvent, în calitate de lector, la conferințe, seminarii și mese rotunde pe teme de legislația muncii și este autorul mai multor articole și analize de drept publicate în reviste interne și internaționale.

Mihai
Anghel
Managing Associate
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mihai Anghel este Managing Associate al Ţuca Zbârcea & Asociaţii, fiind specializat în principal în asistență acordată în domeniul legislației muncii.

El deţine o experienţă de aproximativ 17 ani în consilierea angajatorilor în probleme de dreptul muncii, incluzând asistenţă în cadrul negocierilor cu sindicatele sau cu reprezentanţii salariaţilor privind contractele colective de muncă, precum şi pe parcursul implementării diverselor proceduri de concediere, inclusiv concedieri colective.

Mihai Anghel a oferit consultanță unor companii din diverse sectoare ale industriei, precum FMCG, farma, transporturi, IT&C, imobiliare, financiar-bancar, telecomunicații etc și deține o bogată experiență în ceea ce privește transferurile de întreprindere sau proiecte complexe de outsourcing/insourcing.

Partenerii Evenimentului

Parteneri Anuali
Partner on legal matters

Inscrieri

Membru GOLD
Premium
Gratuit
Membru SILVER
Asociat
Gratuit
Membru BRONZE
Baza
25 euro + TVA
Non-membru
50 euro + TVA

Parteneri anuali

Jobs

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Evenimente

JOBS

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Parteneri Anuali