Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.
UN ARTICOL OFERIT DE MARCO POLO CEE
***
Acum 10 ani am pornit la drum cu dorinta de a produce transformari de impact in viata oamenilor si a organizatiilor.
Recent am celebrat acesti 10 ani intr-un eveniment - calatorie, pe care l-am intitulat “The Voyage Within”, alaturi de o parte din partenerii si clientii care ne-au fost alaturi.
The Voyage Within a reprezentat o calatorie facilitata digital ce a oferit fiecarui participant posibilitatea de a isi scrie propria poveste si de a o pastra pentru reconsiderare pe masura ce viata isi urmeaza cursul.
Participantii au avut la dispozitie un QR code pentru un instrument digital ce le prezenta oportunitatea de a raspunde la un set de 8 intrebari care le ofera diverse perspective si unghiuri prin care isi pot analiza viata, satisfactia muncii, rolurile, competentele, provocarile si aspiratiile.
Pentru ca ne dorim ca instrumentul dezvoltat sa sprijine cat mai multi oameni, oricând au nevoie de reflectie, pauza si raspunsuri, chestionarul este oferit gratuit si este disponibil aici.
Tot in contextul aniversarii celor 10 ani, am realizat o cercetare de piata cu sprijinul echipei MKOR, privind evolutia solutiilor de dezvoltare personal-profesionala in piata corporate din Romania, in ultimii 20 de ani.
In cadrul sondajului au participat 1200 de respondenti, din care 78% sunt din mediul urban, 22% din mediul rural, cu o impartire de 16% Gen Z (18-27 ani), 46% Gen Y, Millenials (28-43 ani) si 38% Gen X (44-55 ani).
Concluziile principale:
- 1 din 3 romani considera dezvoltarea o prioritate, alocand zilnic timp pentru invatare
- Bugetul mediu alocat anual pentru invatare este de 1372 lei
- Peste 71% din respondenti prefera sa foloseasca procesul de invatare pentru dezvoltarea competentelor profesionale pe teme IT, finance, legal, business tech, marketing iar 64% considera importanta dezvoltarea in zona de arte si hobby-uri
- In medie un roman are 4.5 teme de interes in care urmareste dezvoltarea sa
- Participarea la evenimente de formare ramane metoda preferata de invatare, cu 41% din angajati si 56% din manageri care spun ca o folosesc pentru a isi creste competentele
- O pondere crescuta are si realizarea activitatilor care ii scot din zona de confort – 23% in cazul angajatilor si 21% in cazul managerilor.
- Raportat la primul job avut, doar 6 din 10 angajati au avut acces la solutii pentru dezvoltarea profesionala, indiferent ca vorbim de ultima decada sau de cea de dinaintea acesteia
- Comparativ, la locul de munca actual 8 din 10 angajati beneficiaza de solutii de dezvoltare profesionala
- Beneficiarii castigatori sunt cei din generatia Millenials (80% au acces la solutii de dezvoltare), managerii (85%) si cei care activeaza in companii cu peste 1000 de angajati.
- Ca trend se observa o crestere a numarului de solutii de invatare pe care angajatii le au la dispozitie, companiile adaptandu-se la nevoile moderne de invatare oferind modele ce imbina experienta practica cu agilitatea oferita de tehnologie. Daca la primul loc de munca un angajat avea la dispozitie 2 solutii (din care cele mai des intalnite erau trainingul in-class si observarea/shadowing-ul) acum vorbim de o medie de 3 solutii, cu un mix echilibrat intre implicarea in proiecte practice, traininguri in sala, conferinte/evenimente, webinar si blended learning.
- Cele mai importante tendinte in invatare:
- Cresterea accesului la formulele de invatare bazate pe webinarii de la 9% la primul angajator la 28% in momentul actual à exista o cerere crescuta pentru continut expert, livrat in timp real, si intr-un timeframe scurt dar care ofera flexibilitate
- Dublarea interesului si disponibilitatii solutiilor de blended learning, de la 13% la primul angajator la 22% in momentul actual à necesitatea combinarii multiplelor forme de invatare pentru a asigura un transfer real, practic si de durata al knowhow-ului, precum si imbinarea mai multor variante de practica pentru a realiza transformarea know how-ului in competente si abilitati
- Se observa o dublare a oportunitatilor de social learning (9% vs 17%) si a accesului la platformele de online learning (de la 6% la 16%) à datorate unei cresteri a interesului pentru utilizarea colaborarii in procesul de invatare si a accesului constant la solutiile de invatare.
- Cei care au avut primul job dupa 2014 au experimentat cresteri semnificative in utilizarea solutiilor de tip blended learning (o multitudine de variante ce asigura o calatorie de invatare completa) – 67% crestere in utilizarea microlearning-ului, 100% in utilizarea webinariilor, si 150% in utilizarea platformelor online.
- La fel, tot ei au fost martorii si generatorii unei schimbari profunde in paradigma invatarii, prin scaderea majora a unor metode de invatare de tip training in clasa (14%), conferinte si evenimente profesionale (21%), implicare in proiecte practice (24%).
Concluziile sondajului trebuiesc asezate in contextul transformarilor recente fara precedent in istoria umanitatii, transformare generata in principal de 4 macro trenduri – contextul geopolitic instabil, schimbarile climatice, accelerarea adoptiei tehnologiei si impactul AI, si noile generatii care se raporteaza diferit la invatare si la viata in general.
Schimbarea este exponentiala, cunoasterea devine bun de larg consum si vedem cum apar modificari structurale in societate, unde motivatia si nivelul de implicare al oamenilor devine strans legat de sentimentul de apartenenta la un scop mai mare, dincolo de profit si eficienta.
Toate acestea forteaza organizatiile sa gandeasca modele de upskilling si re-skilling pentru angajati in timp real, iar functiunile de Human Capital sa dezvolte si sa implementeze structuri si metode de invatare care sa creasca adaptabilitatea si agilitatea fortei de munca, pentru a face fata unor modele de business in schimbare continua.
Raportul intregului sondaj este disponibil aici.