Seminar de Bune Practici in Strategie de Resurse Umane
Pe 4 noiembrie, am organizat la casa HR-ului un nou seminar de bune practici. In cadrul evenimentului, au fost prezentate 4 dintre cele mai apreciate proiecte inscrise la Gala Premiilor de Excelenta in HR din acest an, la categoria Strategie de Resurse Umane. Aceasta categorie a fost cea mai populara a Galei, cu 31 de proiecte inscrise in competitie.
Agenda seminarului a cuprins prezentarea proiectelor:
- Banca Comerciala Romana: Noi construim BCR. Din pasiune pentru banking
Scopul principal al proiectului a fost redefinirea si consolidarea culturii organizationale a Grupului BCR, prin stabilirea unor repere de atitudine si comportament pe care angajatii trebuie sa le respecte in activitatea lor zilnica. Programul s-a adresat tuturor angajatilor din Grupul BCR (peste 7.200 de persoane) si a fost gandit pe o perioada de doi ani. Rolul de agenti ai schimbarii l-au avut "Arhitectii BCR", 46 de angajati performanti ai companiei, lideri informali recunoscuti de echipele lor, care s-au remarcat prin pasiunea de a munci in banca. Competitia interna "Noi construim BCR!" a permis diseminarea, in intreaga banca, a discutiilor despre relevanta misiunii si principiilor BCR, despre comportamentele acceptate si cele neconforme, atingandu-si obiectivul de constientizare a ceea ce inseamna "trairea" principiilor pentru fiecare rol sau post din banca.
- Enel Romania: Transformare organizationala
Scopul proiectului de transformare derulat de Enel a fost trecerea de la mentalitatea unei companii de stat la mentalitatea si procesele unei companii private, caracterizate prin eficienta, performanta si orientare spre client. A fost o schimbare majora in companie intr-un timp scurt - doi ani, bazata pe un nou proces de evaluare a performantei, un program de dezvoltare a competentelor de management si un program de managementul schimbarii. Cheia succesului a constat in sincronizarea eforturilor de schimbare, din directii diferite, tintite catre toate nivelele si procesele organizatiei. S-a obtinut o schimbare comportamentala vizibila, precum si imbunatatirea calitatii serviciilor prestate.
- Lafarge Romania: Program de Transformare Organizationala Lafarge Romania - Building our Future... NOW!
Scopul programului de transformare organizationala Lafarge Romania a fost de a construi, la nivel de tara, o singura entitate (ONE Lafarge), cu o cultura comuna, cu un model comun de business si centrata pe o mai buna intelegere si servire a clientilor. Programul a fost structurat pe 4 piloni, in jurul carora s-au constituit 10 directii de lucru ("workstream-uri"). Fiecare directie de lucru a identificat si derulat mai multe proiecte specifice (intre 2-5). Un rezultat important al programului a fost participarea oamenilor din functiuni si puncte de lucru diferite, care au adus perspective diverse asupra fiecarui proiect si au propus solutii inovatoare si modalitati de masurare concreta a eficientei rezultatelor.
- Renault Romania: Mandri de produsele noastre
Proiectul si-a propus ca salariatii grupului sa cunoasca mai bine produsele companiei si sa constientizeze punctele-forte ale acestora in raport cu cele ale concurentei. Au participat la programul de formare toti cei 17.000 de angajati, din toate categoriile profesionale si din toate locatiile. Acestia au avut ocazia sa cunoasca produsele Dacia fabricate la Mioveni, modul cum este asigurata calitatea, de la design si pana in faza de post-vanzare, care este contributia fiecaruia la realizarea lor si care sunt principalii concurenti ai Dacia. "Mandri de produsele noastre" a fost un proiect desfasurat exclusiv cu forte interne. Cele 754 de sesiuni de formare au fost sustinute de formatori interni - 120 de manageri. Proiectul de formare a reprezentat o buna practica pentru Grupul Renault si a devenit sursa de inspiratie pentru alte proiecte similare. Ideea a fost integrata ulterior in programul de inductie pentru noii angajati, iar numarul de masini vandute catre salariati s-a dublat.
Agenda
Speakers
HR Development Manager, Enel Romania
Sef Serviciu Organizare Formare Romania, Renault Romania
Sef Departament Training si Dezvoltare, Banca Comerciala Romana
Sef Departament Comunicare Interna si Identitate Organizationala, Directia Comunicare, Banca Comerciala Romana
Learning & Development si HR Processes Manager, CRH Romania