O noua paradigma: HR-ul trebuie sa se integreze in fluxul muncii, nu sa il intrerupa

By HR Club on 12 October 2018

Daca analizam modul in care se desfasoara zilele noastre la serviciu, nu este greu sa observam cateva tendinte:

  • Ne simtim tot mai coplesiti. De exemplu, 94% dintre angajatii din SUA si Marea Britanie declara niveluri foarte ridicate de stres asociate cu locul de munca, iar peste o treime dintre ei lucreaza si in weekend. Muncim peste program, primim prea multe e-mailuri, iar productivitatea tot nu creste asa cum ne-am dori, in pofida eforturilor companiilor de a crea un mediu de lucru placut.
  • Ritmul muncii este tot mai accelerat. Evolutia pozitiva a burselor si cresterea economica aduc cu ele si cresteri ale preturilor caselor, alimentelor, educatiei si serviciilor medicale. Oamenii se simt ca si cum ar fi in permanenta pe banda de alergat si, pe masura ce companiile unde lucreaza se dezvolta, iar costul vietii creste si el, angajatii se vad obligati sa munceasca mai mult si sa fie promovati pentru a tine pasul. Tot mai multi lucreaza si la proiecte pe cont propriu, in timpul liber. 
  • Tehnologia este noul nostru “sef”. Suntem permanent intrerupti de diverse dispozitive si primim incontinuu notificari, iar asta ne consuma foarte mult timp si ne impiedica sa ne oprim, sa ne gandim si sa invatam. Studiile arata ca angajatul mediu foloseste doar 24 de minute pe saptamana pentru a invata. Aadar, atunci cand HR-ul vine cu un nou seminar, workshop sau instrument de lucru, prima reactie a oamenilor este: “Cand imi mai fac timp si pentru asta?”
  • Inteligenta artificiala (AI) face sistemele de HR tot mai conversationale. Chatbot-ii, alertele de pe telefoane si instrumentele de analiza augmentata (in care sistemul realizeaza analizele in locul nostru) imprima tehnologiei un aspect tot mai interactiv. Exista sisteme si aplicatii in care putem sa comentam asupra obiectivelor, sa dam feedback celorlalti, sa dam un rating unei conversatii cu un coleg sau sa primim recomandari privind nevoile noastre de invatare.   

 

Ce pot face Resursele Umane in acest context? Sugestiile lui Josh Bersin

"Experienta angajatilor” (Employee Experience) capata importanta vitala, iar HR-ul trebuie sa se intrebe cum sa nu mai intrerupa oamenii din munca lor si, in schimb, sa integreze initiativele si proiectele de HR in fluxul muncii.

Practic, ar fi indicat sa nu ne mai gandim la programele de HR in termeni de “destinatii”, ci mai degraba in termeni de “calatorii” sau “conversatii”. Cum putem face asta?

  • Instrumentele si proiectele de HR trebuie sa se integreze si sa se desfasoare in mediile si platformele pe care angajatii le folosesc deja, nu sa ii forteze sa isi consume timp suplimentar (pe care oricum nu il au) ducandu-se altundeva.
  • HR-ul trebuie sa sustina managerii in demersul de a-i ajuta pe oameni sa ramana concentrati, sa elimine distragerile, sa ii incurajeze sa se intalneasca si in persoana, nu doar virtual, si sa construiasca medii de lucru prietenoase in care este evidentiata semnificatia muncii pe care o efectueaza.
  • Noua misiune a HR-ului este sa “antreneze” si sa “invete” sistemele de inteligenta artificiala ce sa spuna, ce reguli sa foloseasca, cum sa isi imbunatateasca raspunsurile, cum sa aiba o targetare mai buna si sa elimine bias-urile si comportamentele nepotrivite. AI-ul nu reprezinta o amenintare, ci creeaza o noua oportunitate de cariera pentru HR – aceea de a ajuta sistemele automate sa functioneze din ce in ce mai bine.
  • Procesele de HR ar trebui construite pe o mentalitate de tip Design Thinking. In loc ca managerii sa conceapa “solutii” pe un flipchart pe care apoi sa le transmita si impuna angajatilor, prin Design Thinking procesul este inversat: intai analizam ce fac angajatii la locul de munca, le studiem activitatea zilnica si apoi le reproiectam mediul de lucru, imputernicindu-i sa fie mai productivi si sa ia decizii mai bune. Astfel, “programul” de HR este perceput mai mult ca o interventie asupra fluxului muncii, nu ca o intrerupere a acestuia.

 

Cum aplicam concret aceste recomandari?

Sa luam managementul performantei, de exemplu. Putem transforma unica evaluare de sfarsit de an intr-o serie de conversatii punctuale saptamanale sau lunare? Putem reproiecta modul de lucru al echipelor, astfel incat sa opereze mai rapid si mai productiv? Putem implementa un sistem care sa ofere coaching si recomandari personalizate, in timp real? Da – o noua generatie de instrumente face posibile, in prezent, toate aceste lucruri si, in plus, contribuie la crearea unei organizatii “irezistibile” pentru angajati.

Adaptare dupa articolul “HR In The Flow Of Work: A New Paradigm Has Arrived” scris de Josh Bersin, reputat analist international de HR, in urma participarii sale recente, in luna septembrie 2018, la o conferinta de profil din Statele Unite.

Vrei sa-l intalnesti personal pe Josh Bersin? Vino la EXperience Conference pe 25 octombrie! Participa la prezentarea “The Irresistible Organization: Seven Keys for Organizational Success in the Year Ahead” si la Master Class-ul “Creating the Irresistible Employee Experience”, iar la final vei avea  o harta personalizata pentru imbunatatirea employee experience & engagement in organizatia ta!

Sursa foto

Read and about

How do companies create value and achieve competitive advantage in an age of great complexity? The growth of complexity is reflected in businesses’ (read more...)
For many businesses, the cost of poorly designed people processes runs into the millions, or even tens of millions, of pounds every year. For (read more...)
Many companies that are using scientific methods to improve their marketing, procurement and R&D decision making choose not to use them when (read more...)

JOBS

Premier Restaurants Romania
EMI Equipement Maintenance Industrie
HR Club
Bucuresti

HR Club Partners