Concluziile ReShape Conference by HR Club (I)

By HR Club on 05 November 2020

Desfasurata online, pe 28 si 29 octombrie a.c., a XVI-a editie a Conferintei Nationale HR Club, ReShape Conference, a fost urmarita de aproape 250 de manageri si practicieni de Resurse Umane. Desi localizati in colturi diferite ale lumii – din Romania pana in Norvegia si din SUA pana in Singapore –, speakerii au avut mesaje complementare, pledand pentru crearea unui sentiment de siguranta in randul angajatilor, pentru necesitatea de a colabora si de a utiliza inteligenta colectiva, pentru umanizarea si “agilizarea” proceselor si procedurilor din companii, dar si pentru acceptarea si adoptarea instrumentelor viitorului (AI, machine learning etc.).   

DESCHIDEREA RESHAPE CONFERENCE - PANEL

In panelul de deschidere din 28 octombrie, prof. univ. dr. Mircea Miclea de la Universitatea Babes-Bolyai ne-a explicat ca sentimentul omniprezent de nesiguranta afecteaza direct comportamentul angajatilor si, implicit, performantele lor profesionale. De exemplu, acestia devin tot mai putin dispusi sa invete, tind sa se replieze pe pozitiile anterioare sau sa isi apere agresiv punctele de vedere proprii. Companiile care vor reusi sa gestioneze mai bine aceste sentimente de nesiguranta vor trece mai usor de aceasta perioada, a afirmat prof. Miclea. Cateva moduri de a face acest lucru includ: oferirea accesului la servicii de sprijin psihologic, un tip de leadership mai disponibil si deschis la problemele angajatilor si incurajarea activitatilor care dau sentimentul de autonomie si competenta, astfel incat oamenii sa isi recapete increderea in ei insisi.

Radu Craciun, Presedinte BCR Pensii, a preluat aceste recomandari intr-o cheie economica. Chiar daca, in termeni financiari, vorbim despre “riscul uman de contrapartida”, iar oamenii pot ajunge sa fie considerati “cel mai costisitor pasiv al companiilor”, in esenta, sansele de redresare economica depind tot de inlaturarea fricii. Gasirea unui vaccin si acordarea de ajutoare financiare de catre guvern, a argumentat invitatul nostru, nu vor fi suficiente daca organizatiile nu vor fi capabile sa creeze un sentiment de siguranta in randul angajatilor.

In continuarea panelului, Madalina Racovitan, Head of People Services KPMG Romania, ne-a prezentat rezultatele unui studiu realizat de KPMG privind munca la distanta si cum va fi aceasta abordata in viitor. A reiesit ca 90% dintre companii intentioneaza sa pastreze cel putin o componenta de lucru la distanta si sa adopte un scenariu hibrid dupa terminarea pandemiei. 66% dintre manageri si-au exprimat ingrijorarea privind implicarea angajatilor (employee engagement), colaborarea si legaturile sociale, iar 92% si-au propus sa adopte strategii de comunicare interna pentru a sustine si impulsiona aceste aspecte. De asemenea, starea de bine a angajatilor a devenit o prioritate, companiile luand masuri de interventie psihologica, constientizare si educare online. In pofida acestor provocari, invitata noastra a concluzionat ca pandemia reprezinta si o oportunitate de a reinventa munca in general si, pentru HR, de a-si transforma in mod pozitiv propriile procese si practici.

 

NEW WAYS OF WORKING

In a doua sesiune a conferintei din ziua de 28 octombrie, Adam Kotsis, Associate Director for People Strategy BCG Europe, si Silke Muenster, Chief  Diversity Officer Phillip Morris International, au vorbit despre ce inseamna smart work si care sunt implicatiile sale organizationale. “Munca inteligenta” are, in principiu, 3 componente: lucrul la distanta, reducerea timpului petrecut in trafic si regandirea spatiului de lucru. Studiile si sondajele de opinie efectuate in randul managerilor si angajatilor au dovedit ca smart work are o natura duala si este perceputa diferit de oameni, a sustinut Kotsis. De exemplu, unii angajati au afirmat ca au devenit mai productivi si mai putin stresati lucrand de acasa, iar altii dimpotriva; tehnologia a fost pentru unii un instrument care i-a ajutat, pe cand altii au considerat ca i-a facut sa piarda si mai mult timp etc.

Astfel, a argumentat Kotsis, sustinut si de studiul de caz prezentat de Silke Muenster, noul model de smart work nu poate fi unul standard, aplicabil tuturor companiilor, ci trebuie conceput si implementat tinand cont de specificul fiecarei organizatii si pastrand echilibrul productivitate individuala /vs./ cultura colaborativa si planificare de sus in jos /vs./ autonomie personala. Astfel, modelul hibrid va permite companiilor sa profite de aspectele pozitive din ambele “lumi”.

 

In curand vom reveni cu principalele idei prezentate in ziua de 29 octombrie a conferintei.

***

ReShape Conference nu ar fi fost posibila fara sprijinul partenerilor nostri, carora le multumim:

Partener principal al evenimentului: KPMG

Parteneri anuali: Romanian Software; Trend

Partner on legal matters: Filip & Company

Partener eveniment: Pendl & Piswanger

Parteneri media: AngajatorulMeu.ro; Cariere; HR Manager; Manager Express; Portal HR

 

 

Read and about

How do companies create value and achieve competitive advantage in an age of great complexity? The growth of complexity is reflected in businesses’ (read more...)
For many businesses, the cost of poorly designed people processes runs into the millions, or even tens of millions, of pounds every year. For (read more...)
Many companies that are using scientific methods to improve their marketing, procurement and R&D decision making choose not to use them when (read more...)

JOBS

Bombardier Transportation
Lactalis Romania
Lactalis Romania
Lactalis Romania

HR Club Partners