Provocari in HR: acordul cu legea si beneficiile extrasalariale

Marti, 8 decembrie 2015, s-a desfasurat ultima Intalnire HR Partner din acest an, in cadrul careia am discutat despre doua dintre provocarile cu care se confrunta profesionistii in resurse umane: acordul cu legea si beneficiile extrasalariale.  

In prima parte a intalnirii, Ioan Dumitrascu (Partener, Peli Filip) ne-a vorbit despre auditul din punct de vedere juridic pe regulamentele, procedurile si politicile folosite in HR.

Dupa o scurta pauza de cafea si networking, Florentina Scarlat (Regional Sales Manager, Signal Iduna) ne-a propus o prezentare pe tema sistemelor de compensatii si beneficii care sa raspunda, in acelasi timp, nevoilor angajatilor si companiei. 

Agenda

8.30 - 9.00
Inregistrarea participantilor
9.00 - 10.00
Audit din punct de vedere juridic pe regulamentele, procedurile si politicile folosite in HR
10.00 - 10.30
Pauza de cafea
10.30 - 11.30
Sesiunea 2: Beneficiile pentru angajati - o cursa pentru originalitate?

Detalii sesiuni

Peli Filip - Audit din punct de vedere juridic pe regulamentele, procedurile si politicile folosite in HR

In cadrul acestei prezentari, participantii au aflat:

  • Ce reguli/ proceduri/ politici trebuie sa adopte departamentele de resurse umane/ societatile pentru a fi in acord cu legea
  • Care este continutul minimal al acestor reguli/ proceduri
  • Probleme sensibile si bune practici in regulamente si proceduri, extrase din experienta Peli Filip 
Signal Iduna - Beneficiile pentru angajati - o cursa pentru originalitate?

Beneficiile extrasalariale au devenit in ultimii ani un element nelipsit din pachetul unui angajat. Companiile aleg sa nu se mai diferentieze prin pachetele financiare, ci tot mai mult prin pachetele de beneficii extrasalariale. Desi angajatorii apeleaza si la beneficii „exotice“ pentru salariati, in general, cele mai cautate activitati pentru a-i scoate din rutina sunt cele de tip nonfinanciar, in special pentru dezvoltarea si securitatea personala.

Cand vine vorba de un sistem de compensatii si beneficii eficient dar care, in acelasi timp, sa nu epuizeze bugetul alocat, specialistii din resurse umane se afla pusi in postura de a gasi mereu solutii inedite, dar cu efectul motivational dorit. In functie de marimea organizatiei, profilul acesteia si locatie, pot exista si beneficii precum: tichetele de masa, asigurari medicale, concediu de odihna suplimentar, programe de teambuilding, decontarea cheltuielilor de transport, programe de formare profesionala etc.

Departamentul de Resurse Umane trebuie sa ia in calcul criterii benefice pentru companie, dar si pentru angajat in acelasi timp, fiind liantul dintre management si angajati. In acest context, furnizorul de beneficii medicale trebuie sa ofere servicii flexibile, care sa poata fi adaptate la tipul de industrie, la structura pe genuri a unei companii, astfel incat sa ofere departamentelor de resurse umane capacitatea de a gestiona la nivel de calitate si viteza un numar mare de angajati si, foarte important, eficientizarea costurilor.

​Un avantaj incontestabil al asigurarilor de sanatate este acela ca sunt singurele asigurari deductibile pentru companie in limita a 400 de euro/an, pentru fiecare angajat si, in plus, sunt scutite si de plata contributiilor sociale si a impozitului, atat pentru angajator, cat si pentru angajat (incepand cu 1 Ianuarie 2016).

Speakers

Ioan
Dumitrascu

Ioan este unul dintre partenerii fondatori ai Peli Filip, implicat in primul rand in fuziuni si achizitii, dreptul muncii si proiecte de mari dimensiuni. Ioan a asistat clienti in incheierea unor afaceri de succes intr-o varietate de industrii, precum petrol si gaze, chimice si metalurgie, industrie auto, miniera, produse alimentare si de consum, servicii financiare, IT. 
 

Proiecte reprezentative recente includ: restructurarea complexa a organizarii interne si procedurilor Ford Romania, asistarea liderului pietei de bauturi racoritoare in negocierea contractului colectiv de munca, reprezentarea unei importante companii din FMCG in restructurarea unor departamente din motive economice, reprezentarea unei companii de retail de produse de lux in schimbarea management-ului din cauza unor fapte disciplinare, reprezentarea mai multor banci in reorganizarea unor departamente, precum si in proceduri disciplinare, reprezentarea unei companii de distributie in implimentarea unui caz de necorespundere profesionala.

Florentina
Scarlat

Florentina Scarlat este Regional Sales Manager la Signal Iduna, societate de asigurari, conducand o echipa de 7 oameni care realizeaza promovarea si vanzarea beneficiilor medicale extrasalariale.

Absolventa a Facultatii de Marketing, Florentina are o experienta de peste 15 ani in domeniul vanzarilor, negocierii si a conducerii oamenilor. A lucrat in industrii foarte diferite, de la cercetari de piata, telecomunicatii si pana la asigurari, construind si dezvoltand mereu echipe de oameni, portofolii de clienti si metode de abordare si fidelizare a acestora. Proiectele pe care le-a coordonat au presupus atat implicare in procesele operationale si logistice, cat si inter-relationarea continua cu oamenii din propria echipa sau de la furnizori ori clienti. Ii sunt specifice identificarea cauzelor unei probleme sau situatii, concentrarea in a le solutiona eficient si talentul de a vedea oportunitatile acolo unde altii vad doar piedici. Perseverenta sa si modul de conducere a proiectelor a dus de cele mai multe ori la finalizarea cu succes a unora ce pareau pierdute sau fara solutii.  

Florentina Scarlat este convinsa ca succesul unei afaceri, al unui proiect sau al unei persoane depinde de sinceritatea si realismul cu care sunt stabilite obiectivele fiecaruia, in stransa relatie cu perseverenta si seriozitatea cu care sunt urmarite rezultatele scontate. 
 

Locatie

Parteneri anuali

Jobs

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Evenimente

JOBS

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Parteneri Anuali