Scoala de vara HR Club Next Generation, Editia a IX-a
Prin HR Club Next Generation, un proiect extrem de drag comunitatii noastre, HR Club sprijina tinerii studenti si masteranzi dornici sa isi dezvolte cariera in domeniul resurselor umane.
Scoala de vara HR Club Next Generation constituie platforma de formare si lansare a noilor varfuri de generatie din domeniul resurselor umane. In timpul celor doua saptamani de scoala, tinerii participa la seminarii si traininguri sustinute de profesionisti de renume din domeniul resurselor umane, beneficiaza de sesiuni de lucru in echipa si viziteaza companii, familiarizandu-se astfel cu domeniul resurselor umane.
Anul acesta, cursurile scolii de vara HR Club Next Generation s-au desfasurat in perioada 6-17 iulie, la sediul HR Club din Bucuresti.
In decursul celor 8 editii anterioare, scoala de vara HR Club Next generation a reunit peste 130 de tutori si a instruit peste 150 de studenti. Aproximativ 60% dintre alumni scolii de vara lucreaza deja in resurse umane in Romania sau in afara tarii. Alti 20% dintre acestia isi continua studiile in domeniu sau activeaza in ONG-uri. De asemenea, o parte dintre studenti au primit oferte de angajare sau stagii de practica in domeniul resurselor umane chiar de la tutorii scolii de vara.
Despre proiect
In perioada 6-17 iulie 2015, HR Club a organizat, pentru al 9-lea an consecutiv, scoala de vara HR Club Next Generation.
Pentru cine?
15 studenti in an terminal sau masteranzi, dornici sa isi dezvolte cariera in domeniul resurselor umane. Acestia au fost selectati in urma unui proces format din 2 etape: transmiterea aplicatiei formate din CV si un eseu si participarea la un interviu sustinut la sediul HR Club sau telefonic. Acestia sunt:
Adriana Mandrean | Iuliana Panduru |
Alina Pascu | Larisa Zamfir |
Ana Ionel | Livia Porfire |
Anca Cristea | Madalina Pasca |
Andreea Ion | Madalina Mezaros |
Andreia Birsan | Mihaela Voinea |
Beatrice Puiu | Narcisa Groza |
Florina Tucan |
Cum?
Succesul scolii de vara HR Club Next Generation se sprijina pe participarea ca tutori a unor nume cu rezonanta din domeniul resurselor umane, consultanti, traineri si practicieni din marile companii romanesti si multinationale. Specialistii in RU le-au impartasit participantilor din experienta lor, prezentand studii de caz si exemple de bune practici din organizatiile din care provin, punand accent pe creativitate si lucru in echipa.
In paralel cu sesiunile de cursuri, participantii la scoala de vara au lucrat in echipe la rezolvarea unui studiu de caz. Solutia propusa de fiecare echipa a fost prezentata la finalul celor doua saptamani in fata unui juriu format din specialisti in resurse umane. Acestia au evalua creativitatea in aplicarea cunostintelor acumulate, realismul solutiei propuse, precum si calitatea prezentarii.
Membrii echipei clasate pe primul loc au primi drept premiu cate o invitatie de participare la Conferinta Nationala HR Club din data de 14 octombrie 2015.
Agenda
Speakers
Adela Jansen este Director Executiv Resurse Umane al Grupului BRD - Groupe Societe Generale, unul dintre cei mai mari angajatori din sistemul bancar românesc.
Lucreaza pentru BRD din 2003 si are peste 20 de ani de experienta in management, in arii precum resurse umane, vanzari, marketing, comunicare, business development si logistica.
Timp de 5 ani a fost Secretar General al BRD, coordonand relatia cu actionariatul companiei, cadrul normativ intern, comunicarea interna si externa, CSR, calitate, administrarea investitiilor pe termen lung ale bancii, strategia de asigurari.
Din 2008, Adela Jansen coordoneaza departamentul de resurse umane al bancii. A asigurat managementul tranzitiei la noul context economic, reusind alinierea tuturor politicilor si proceselor de resurse umane la noua strategie a companiei. Este Coordonator HR de tara pentru toate subsidiarele Societe Generale, insumand cca 8.700 de angajati, asigurand buna guvernanta si implementare a strategiilor in toate domeniile coordonate.
Adela a absolvit Facultatea de Automatica si Calculatoare, un program EMBA si numeroase cursuri de specialitate in tara si in strainatate, fiind si mediator autorizat.
Este in Boardul Camerei de Comert Romano - Franceze si al HR Club si membra a mai multor asociatii precum Romanian Business Leaders, Professional Women Network, Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice sau Board of Advisors AIESEC, fiind implicata in mai multe proiecte de responsabilitate sociala, educatie si mentoring.
In pozitia de Director Executiv de Resurse Umane al BCR, de numele Andreei Voinea se leaga doua dintre cele mai mari transformari de resurse umane din economia romaneasca, fiind mandatata de grupul Erste, actionar al BCR si OMV, actionar al Petrom, sa conduca procesele de integrare HR post-privatizare ale celor doua companii. Cu o vasta experienta internationala, Andreea a lucrat pentru companii din Londra, New York si Bruxelles, detinand pozitii precum Head of Reward, Group Central Functions la Barclays Plc London; senior consultant pentru Towers Perrin in Londra, New York si Bruxelles; precum si pozitia de director asociat in divizia de Global Equities pentru Deutsche Bank Securities New York. Andreea a absolvit Facultarea de Relatii Economice Internationale din cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti si programul de MBA al Universitatii Tulane, A. B. Freeman School of Business din Statele Unite. In prezent, Andreea face parte din Board-ul HR Club si este membru fondator al Romanian Education Trust si Romanian Business Club din UK.
Beatrice Galatanu este Business Owner si HR Trainer la My HR Lab. Are 8 ani de experienta in Resurse Umane si de aproximativ 5 ani livreaza traininguri de HR.
Beatrice a lucrat in mare parte in companii de Executive Search in calitate de Consultant si Trainer, dar si intr-un start-up in IT, fiind Interim HR Manager.
- Traininguri de HR
- Executive search – Head-hunting
- Dezvoltarea si implementarea de centre de evaluare si dezvoltare
- Feedback 360
- Consiliere in programe de restructurare
Camelia are o experienta de peste 20 ani obtinuta in diverse companii nationale si multinationale, iar ultimii 15 ani au fost dedicati resurselor umane. Membru activ in HR Club din 2004, Camelia si-a dezvoltat competente in zona de legislatia muncii si training. Fire dinamica si persoana de actiune, pentru Camelia lucrul in zona de resurse umane reprezinta aventura si provocare.
Diana Rosetka este Managing Partner al Equatorial, consultant senior si nume de referinta in piata de training din Romania.
Astazi este unul din actionarii companiei implicata direct in dezvoltarea afacerii, managementul clientilor strategici, precum si in vanzarea si implementarea solutiilor Equatorial. Diana a asistat oameni si organizatii din diverse domenii de activitate (financiar – bancar, telecomunicatii, FMCG, Productie, Farma) in proiecte de executive coaching, dezvoltare organizationala, transformare de leadership, schimbare strategica, transformare culturala.
Sustine initiativele ONG-urilor si de ani buni este implicata in programul de CSR organizat de AchieveGlobal si destinat studentilor, Young Achieve, in calitate de mentor si trainer pentru tanara generatie.
Diana este consultant expert Human Synergistics si Personal Strenghts. A participat la modulele de training si resurse umane ale universitatii Seneca College of Applied Arts and Technoloy din Toronto. Este absolventa a Facultatii de Litere, Sectia Romana- Olandeza, Universitatea din Bucuresti precum si a Scolii postuniversitare de Management al Resurselor Umane, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii.
Director Organizare & Resurse Umane Lafarge Romania, din ianuarie 2014. Peste 15 ani experienta ca director de resurse umane si 10 ca director al unor institutii implicate in programe de dezvoltare a managerilor, dezvoltare comunitara, sociale si antreprenoriale.
Absolvent al Facultatii de Comert al ASE Bucuresti si doctor in sociologie la Universitatii Bucuresti. Conferentiar al Facultatii de Sociologie si Asistenta Sociala a Universitatii Bucuresti.
Ioan este coordonatorul practicii de dreptul muncii din cadrul Peli Filip. Echipa pe care o coordoneaza este frecvent implicata in cercetari disciplinare, procese de restructurare economica, aspecte privind necorespunderea profesionala a unor persoane din functii cheie, litigii rezultand din incetarea relatiilor de munca sau legate de drepturi salariale, negocieri colective, precum si proiecte speciale: restructurari ale echipei de management, structurarea unor progame de plecari voluntare, accidente de munca sau implementarea unor programe de lucru special. Intre clienti se numara jucatori importanti din industria alimentara, a constructiilor de masini, farmaceutica, electronica, cosmetice, retail sau bancara.
Ioan este implicat si in proiecte de fuziuni si achizitii, restructurari financiare si insolvente alaturi de echipele specializate din cadrul Peli Filip. Expunerea fiecarui avocat la mai multe domenii este menita sa mareasca abilitatea de a intelege nevoile de business ale clientilor astfel incat sa poata oferi clientilor solutii pragmatice si integrate.
Iuliana Stan are o experienta de 14 ani in domeniul resurselor umane si de peste 10 ani in domeniul culturii de organizatie. A pus bazele companiei Human Synergistics si in Romania, biroul afiliat al celui mai reputat furnizor international de metodologie in domeniul dezvoltarii de organizatie. Iuliana este autorul cartii Bun Simt Organizational, o colectie de texte de opinie despre felul in care functioneaza si interactioneaza oamenii in organizatii, scrie cu regularitate articole de opinie in revista Business Magazin si in prezent este doctorand la ASE, la Facultatea de Management.
Cu o experienta de 10 ani in domeniul resurselor umane, sustinuta de o formare teoretica de specialitate la o apreciata universitate din Statele Unite, Liviu a colaborat cu prestigioase organizatii romanesti si multi-nationale, sustinand echipele de Top si Senior Management in a initia si implementa transformarea organizatiei si a schimbarii. Printre cele mai importante proiecte coordonate s-au remarcat cele care au avut ca scop translatarea obiectivelor organizatiei in actiuni clare la nivel individual, promovarea lucrului in echipa precum si modelarea stilurilor de management. Expertiza lui Liviu se intinde asupra unor sectoare dinamice ale economiei precum: asigurari, financiar-bancar, telecomunicatii, petrol & gaze.
Marius si-a inceput cariera in vanzari in anul 1995 in cadrul departamentului de marketing si vanzari al Reuters Romania. Inainte de a se alatura grupului Trend Consult in anul 2007, el a ocupat pozitia de Head of Risk Solutions, Reuters Southeast Europe. In aceasta pozitie, el a format si a coordonat echipe de consultanti care sustineau activitatea de vanzare si implementare a solutiilor Reuters pentru Front-Back Office & Risk Management la nivel regional. Marius detine certificari internationale pentru consultanta in vanzari de la Huthwaite International Ltd. (SPIN® Selling Skills si Account Strategies for Major Sales), precum si certificari Eagle’s Flight pentru programe de invatare experientiala. Alaturi de echipa Trend Consult, Marius a dezvoltat si implementat programe de crestere a performantei in vanzari pentru diferiti clienti ai companiei.
Incepand cu 1993:
Coordonarea intregii activitati a HILL International Romania:
- initierea si dezvoltarea strategiilor de recrutare si selectie pentru organizatii multinationale si locale;
- organizarea si conducerea proiectelor locale si internationale de executive search;
- coordonarea proiectelor de management audit, evaluare individuala, de grup si de dezvoltare personala / organizationala;
- coordonarea unor studii referitoare la caracteristicile pietei fortei de munca locale si regionale;
- acordarea de consultanta, asistenta, consiliere in probleme de management al resurselor umane;
- organizarea si participarea cu prelegeri la seminarii si conferinte legate de Managementul Resurselor Umane.
Realizari:
Dezvoltarea si mentinerea companiei HILL International pe parcursul celor 20 de ani in topul firmelor de executive search din Romania.
- Selectarea, alcatuirea si dezvoltarea unor echipe de profesionişti care aduc valoare companiilor multinationale si mediului de afaceri din Romania;
- Coordonarea celor mai mari proiecte de Management Audit derulate in Romania pentru companii locale si multinationale aflate in faze de pre- si post-fuziune si /sau achizitie;
- Initierea si organizarea pentru prima data in Romania a unor serii de Conferinte pe diferite teme ale Managementului Resurselor Umane, cu rol de informare si schimb de opinii intre lideri si profesionişti de resurse umane, intre angajatori, furnizori de servicii si candidati , vizand aspectele specifice ale pietei fortei de munca din Romania;
- Alcatuirea si prezentarea primului “Cod de Etica si Deontologie Profesionala” al profesioniştilor in Resursele Umane din Romania.
Cu o experienta de 10 ani in domeniul resurselor umane, Nicoleta Capata, HR Director la Flanco Retail, si-a inceput cariera in anul 2004 chiar in echipa Flanco, ocupand pozitia de HR Recruitment Officer. 5 ani mai tarziu a devenit Manager al departamentului de Resurse Umane, iar din luna februarie a anului 2014 a fost promovata in functia de HR Director, devenind, astfel, membru in Consiliul Director al companiei. Nicoleta Capata este absolventa a Facultatii de Psihologie si Stiinte Sociale si a unui Master in Psihologie Organizationala si Manageriala din cadrul Universitatii Bucuresti.
Responsabilitatile actuale.
Ca Director de Resurse Umane si membru al Boardului de Directori, responsabilitatile mele actuale includ, pe de o parte, coordonarea intregii activitati de HR in cadrul Flanco Retail, o echipa de peste 1100 de oameni, si pe de alta parte contributia directa la deciziile strategice ale companiei.
In ceea ce priveste departamentul de HR, atributiile mele variaza de la planificarea fortei de munca pana la definirea si optimizarea proceselor si instrumentelor de recrutare si selectie, crearea si implementarea programelor de managemenul performantei si de talent management. De asemenea, ma ocup de monitorizarea si dezvoltarea politicilor si procedurilor specifice de Resurse Umane si coordonez comunicarea interna in cadrul companiei, la nivel national. In paralel, integrez in activitatea mea opinii de sustinere a deciziilor de business. Nu in ultimul rand, sunt responsabila sa dezvolt asa-numitele proiecte „mystery shopper”, cu scopul de a monitoriza si analiza calitatea serviciilor in magazinele Flanco din intreaga tara.
Nicoleta are o experienta de 9 ani in domeniul consultantei in resurse umane. Ariile sale de expertiza vizeaza studiile salariale si de analiza a eficientei capitalului uman, designul sistemelor de remunerare, eficientizarea si transformarea functiunii de Resurse Umane.
Experienta in proiectarea si implementarea politicilor si sistemelor de recompensare, in masurarea si analiza indicatorilor de eficienta a capitalului uman si a structurilor organizationale a fost dobandita prin proiecte locale si international cu organizatii din diverse sectoare de activitate.
Licentiata in psihologie organizationala, Nicoleta este acreditata ca Practician International in domeniul remunerarii de catre asociatia World@Work.
Nicoleta detine de asemenea, o acreditare internationala pentru utilizarea metodologiei Saratoga privind analiza eficientei capitalului uman si a functiunii de Resurse Rmane.
Nicoleta s-a alaturat echipei PwC in 2006.
Testimoniale
"Participarea la Scoala de Vara HR Club Next Generation mi-a deschis ochii asupra posibilitatilor pe care le au tinerii pe piata muncii. Un proiect superb, in urma caruia imi privesc viitorul profesional cu luciditate sporita si mult entuziasm"
"In cele 2 saptamana, mi-am dat seama ca HR-ul este cu mult mai mult decat ceea ce stiam sau decat ceea ce facusem in timpul celor doi ani de voluntariat; finalizez aceasta scoala cu planuri de a schimba multe in jurul meu dar si in ceea ce ma priveste. Am invata multe de la tutori dar si din interactiunea cu colegi de la alte organizatii studentesti sau cu alte experiente."
"Zilele petrecute in cadrul scolii de vara au fost realmente pline - pline de informatii pretioase, de oameni-model, de colegi cu care m-am inteles de minune, de interactiune si avant pentru a incepe lucruri noi. Cu siguranta este o oportunitate pe care nu o voi uita"
"Pe intregul parcurs al scolii de varar HR club Next Generation, am simtit ca s-a investit in mine, m-am simtit ca o parte importanta dintru-un proces de valorificare la maximum a domeniului resurselor umane"
"Am avut parte de lectori minunati, care au facut in asa fel sa ne explice si sa ne raspunda cat mai detaliat la orice intrebare pe care noi am avut-o. Sunt oameni de la care am avut ce invata si care m-au facut sa ma simt minutat"
"A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimentions" - Oliver Wendell Holmes, Jr.
"Da, aceasta este un citat care descrie cel mai potrivit aceasta experienta aparte de doua saptamani, experienta unde, in compania celor mai faini participanti si organizatori, timpul a zburat intr-un ritm ametitor de placut si la finele careia am fi vrut cu totii sa o luam de la capat."
"Scoala de Vara HR Club este cel mai bun lucru cu care puteti incepe sa faceti cu adevarat cunostinta cu HR-ul si sa iubiti HR-ul! Deci... CURAJ, nu mai stati pe ganduri, pentru ca, asa cum o spune Salvador Dali, 'Inteligenta fara ambitie e ca o pasare fara aripi', iar noi ne dorim sa zburam, nu-i asa?"
"Cele doua saptamani in HR Club mi-au dat posibilitatea sa intalnesc un grup de tineri extrem de motivati si dornici de dezvoltare, lucru care m-a impresonat si m-a motivat sa vreau tot mai mult de a mine [...] Recomand cu toata inima tuturor tinerilor la inceput de drum sa aplice pentru HR Club Next Generation pentru ca este o oportunitate unica si merita tot timpul investit."