Seminar de Bune Practici in Legislatia Muncii || 15 februarie 2024 | Sediul HR Club
Joi, 15 februarie, va invitam la primul Seminar de Bune Practici in Legislatia Muncii din 2024, care va avea loc la sediul HR Club, intre orele 14:00 - 17:30.
Patru case mari de avocatura vor aborda teme diverse din legislatia muncii, de mare interes pentru profesionistii in HR.
La finalul fiecarei sesiuni vor fi alocate 15 minute pentru Q&A, in care vom putea adresa intrebari referitor la tema prezentata.
Va rugam sa aveti in vedere faptul ca pentru a oferi raspunsuri documentate la intrebari privind situatii particulare din organizatii, e nevoie de date complete si studiu dedicat cazului respectiv.
Prin urmare, din consideratie pentru membrii nostri, speakerii evenimentului nu isi doresc sa va ofere raspunsuri incomplete, dar va vor raspunde cu placere referitor la subiectele abordate in fiecare sesiune.
In meniul din stanga, va invitam sa parcurgeti titlurile si descrierile sesiunilor, agenda evenimentului si cate o scurta prezentare a invitatilor nostri.
Mai multe detalii despre modalitatea de inscriere si tarifele de participare puteti afla accesand butonul "Tarif de participare".
Echipa HR Club
Agenda
Detalii sesiuni
Tema urmareste analizarea drepturilor si obligatiilor angajatorului si ale salariatului, pe parcursul perioadei de proba, precum si, scopul pentru care perioada de proba este instituita. Ulterior, vom parcurge conditiile legale in care contractul individual de munca poate inceta in perioada de proba si potentiale riscuri la care poate fi supus angajatorul in cazul incalcarii prevederilor legale in materie.
In final, vom analiza succint modalitatea de interpretare a dispozitiilor legale, in aceasta materie, de catre instantele de judecata, in dosarele avand ca obiect contestatii din partea salariatilor a procedurii initiate de angajator privind incetarea contractului individual de munca in perioada de proba.
Hartuirea morala la locul de munca reprezinta un fenomen grav ce afecteaza relatiile de munca, avand un impact emotional si fizic asupra salariatilor, precum si efecte negative In ceea ce priveste productivitatea acestora.
In aplicarea legislatiei anti-hartuire, angajatorii au obligatia sa implementeze o serie de norme pentru a preIntampina orice comportament de natura sa aduca atingere demnitatii, onoarei sau integritatii fizice ori psihice a unui salariat sau crearea unui mediu de munca intimidant, ostil, degradant, umilitor sau ofensator.
In combaterea fenomenelor de hartuire morala, angajatorilor le revine obligatia sa adopte politici de preventie, proceduri de cercetare a cazurilor de hartuire, dar si de sanctionare a oricarui comportament hartuitor.
In sprijinul angajatorilor, autoritatile nationale au elaborarat un ghid de bune practici pentru gestionarea cazurilor de discriminare sau hartuire la locul de munca.
Vom analiza notiunea de hartuire la locul de munca, vom trece In revista obligatiile angajatorilor de implementare interna a politicilor anti-hartuire, exemplificand cum trebuie abordate, si vom semnala noile reglementari legale incidente In materie, respectiv Metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii pe criteriul de sex, precum si a hartuirii morale la locul de munca.
Principalele puncte pe care le vom aborda vizeaza:
- Definirea notiunii de hartuire;
- Legislatie relevanta;
- Prevenirea actelor de hartuire la locul de munca;
- Metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii pe criteriul de sex, precum si a hartuirii morale la locul de munca – noi obligatii In sarcina angajatorilor;
- Etapele anchetei unui act de hartuire;
- Raspunderea disciplinara si contraventionala In caz de hartuire.
Litigiile de munca sunt adesea sensibile si dificile pentru companii, iar dificultatea lor sporeste atunci când metodele la care angajatii recurg pentru a dovedi faptele devin „creative”. Prezentarea noastra se va concentra pe elemente practice ce tin de administrarea dovezilor in litigiile de munca, mai precis conditiile in care pot fi acceptate inregistrarile audio sau probele rezultate din monitorizarea angajatilor (inclusiv supravegheri video/audio la locul de munca si folosirea datelor cu caracter personal practic si legal).
Vom vorbi despre noile reguli privind reprezentativitatea organizatiilor sindicale si despre rolul reprezentantilor salariatilor in cadrul negocierii colective.
Speakers
Mariana joined the MHLAW consultancy department as a Senior Associate with an extensive experience focused on the following main areas of expertise: labor law, corporate and real estate.
Additional to the expertise gained in the above areas of expertise, she is successfully representing both Romanian and international companies, being involved in complex projects in fields as: energy, logistics, intellectual property, trademarks and commercial law.
In her position she is involved in Client’s day-to-day business by providing legal counseling, negotiating and drafting all types of agreements and due diligence reports in various transactions.
For Mariana, the key for a successful legal counseling is to deeply understand the Client’s business and to build a high trust relation.
Mariana holds a Certificate of expert in labor legislation, and she is fluent both in English and French.
Mariana is a member of Bucharest Bar Association since 2009.
Specializat in dreptul muncii, negocieri colective si resurse umane, ofera asistenta juridica societatilor comerciale si sindicatelor. Razvan Vasiliu reprezinta unele dintre cele mai importante societati din Romania, in fata instantelor de judecata si in fata institutiilor statului.
Anii de practica insusita constant l-au transformat intr-un expert in arii ce tin de dreptul muncii, de la apararea intereselor clientilor in fata instantelor de judecata, la negocierile colective sau individuale.
Doctor in drept si mediator autorizat, este membru al Baroului Bucuresti din 2003. A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Titu Maiorescu in 2001, continuand cu un masterat in dreptul afacerilor si un doctorat in dreptul muncii, in cadrul aceleiasi universitati.
A participat la numeroase evenimente ca lector (Dezbaterea Negocierea colectiva obligatorie. Cum procedam?, Dezbaterea Incotro legislatia muncii, Conferinta Congresul national de dreptul muncii si securitatii sociale, etc) si a publicat articole in Revista de Drept Social.
Este coautor a doua lucrari de referinta pentru legislatia muncii: „Cercetarea disciplinara. Aspecte practice si teoretice. Explicatii pe intelesul tuturor. Modele ale documentelor cercetarii disciplinare” si „Protectia maternitatii la locul de munca”.
Cristina s-a alaturat Filip &; Company imediat dupa admiterea in barou, in octombrie 2013. De-a lungul carierei sale, a dobandit o vasta experienta atat in consultanta juridica, cat si in solutionarea litigiilor, inclusiv arbitraj international.
Specializarea principala a Cristinei este dreptul muncii, domeniu in care Cristina detine o diploma de master de la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti si in care isi desfasoara in prezent studiile doctorale, tema principala de cercetare fiind "Efectele transferurilor de intreprinderi, unitati sau parti ale acestora asupra relatiilor de munca (analiza critica a legislatiei si jurisprudentei nationale si europene)". In domeniul academic, Cristina sustine si seminarii de Dreptul Muncii pentru studentii din anul IV la Facultatea de Drept, Universitatea din Bucuresti.
In zona de consultanta, Cristina asista clienti activi in diverse industrii (ex. energie, IT/ tech, sectorul bancar si financiar, FMCG pharma, electronice/ electrocasnice, producatori/distribuitori de cosmetice, retail), unele dintre subiectele principale si recurente din activitatea sa acoperind: proiecte majore de restructurare, asistenta cu partea de angajare in tranzactii M&A, restrictii TUPE, negocieri colective, litigii colective cu sindicatele, recalificarea contractelor civile cu antreprenorii, negocieri individuale pentru cazuri de reziliere sau gestionarea unor situatii sensibile cu managementul de varf.
In domeniul litigiilor, Cristina a coordonat cazuri care au atins succese notorii pentru clientii nostri, privati sau publici, economisind sute de milioane de euro pentru companiile reprezentate in instanta. Pe langa litigiile de munca, Cristina gestioneaza proceduri fiscale si administrative, cauze comerciale (inclusiv litigii intre actionari sau decurgand din SPA-uri) sau dosare civile (de exemplu, probleme legate de urbanism).
Printre cele mai importante momente ale activitatii sale se numara asistarea:
- unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicatii de pe piata romaneasca – asistenta intr-un arbitraj international cu sediul la Viena in temeiul Regulilor VIAC, intr-un litigiu privind o cerere de despagubire cu privire la anumite aspecte legate de vanzarea filialei sale din Republica Ceha;
- un important furnizor din domeniul energiei – asistenta intr-o serie de litigii de munca initiate de sindicat (in numele a peste 3.000 de angajati) in legatura cu aplicarea schemei de compensare reglementate prin contractul colectiv de munca (miza acestor litigii este de aproximativ 100 milioane EUR);
- O firma de consultanta de afaceri de top la nivel mondial – asistenta intr-un litigiu complex deschis de un fost partener senior, implicand recalificarea relatiei respective ca raport de munca si acuzatii directe impotriva altor membri ai firmei.
"Cristina Tudoran, in calitate de senior associate, este foarte informata si orientata spre client, o pereche sigura de maini care ofera sfaturi cu o usurinta aparenta in spatele careia se afla o intelegere profunda a domeniului"
Ioan co-conduce departamentul comercial al firmei noastre. Este implicat in principal in proiecte de ocupare a fortei de munca, confidentialitate a datelor, restructurare si insolventa si fuziuni si achizitii. De asemenea, a acumulat o vasta experienta in capital privat, imobiliare, energie, proiecte IT si bancare. Ioan a asistat clienti care au incheiat proiecte de succes intr-o varietate de industrii, printre care IT, retail, food &; bunuri de larg consum, pharma, automotive, energie, petrol, telecom sau agricultura.
Printre cele mai importante momente ale activitatii sale se numara asistarea:
- restructurari complexe ale unor jucatori importanti din industria auto, a ambalajelor sau farmaceutica, inclusiv optimizarea fortei de munca, reorganizarea sistemelor de clasificare si salarizare;
- in remodelarea relatiilor de munca si negocieri colective pentru companiile active in FMCG, IT, automotive, industria alimentara;
- clientii in fata diverselor autoritati si autoritati de reglementare in cadrul inspectiilor, controalelor sau in vederea obtinerii anumitor autorizatii sau avize;
- clienti in negocieri cu angajatii-cheie in situatii conflictuale;
- procese complexe de restructurare corporativa a mai multor societati cu raspundere limitata active in domeniul agricol, precum si potentiale preluari ale managementului a doua dintre aceste societati;
- cea mai mare platforma de beneficii extrasalariale pentru angajatii din România – asistenta in achizitia acesteia de catre Edenred, liderul mondial in tichete pentru servicii preplatite, pe parcursul tuturor etapelor procesului;
- un antreprenor român in legatura cu achizitia unei societati românesti active in domeniul serviciilor postale de catre Posta Austriaca. Asistenta a inclus negocierea si semnarea documentelor complexe ale tranzactiei si asistenta post-semnare pentru indeplinirea conditiilor precedente.
Mihai ANGHEL este Partener in cadrul departamentului de dreptul muncii al Tuca Zbarcea & Asociatii, oferind consultanta unor companii din diverse sectoare ale industriei, precum FMCG, farma, transporturi, IT&C, imobiliare, financiar-bancar, telecomunicatii etc.
Cu o experienta juridica de 20 ani, activitatea lui Mihai acopera toate aspectele relevante legate de dreptul muncii, de la angajare si concediere, discriminare si hartuire, evaluari ale performantei, remuneratii si beneficii, pana la aspecte legate de relatia cu sindicatele si contracte colective de munca, transferul de intreprinderi transfrontaliere, proiecte complexe de outsourcing/insourcing, chestiuni legate de imigratie, detasari transfrontaliere etc.
Mihai este membru HR Club si European Employment Lawyers’ Association (EELA).
Inscrieri
Conditii de participare:
· Membrii Gold si Silver: beneficiaza de gratuitate
· Membrii Bronze: 50 Euro + TVA
· Non-membri: 75 euro + TVA
Termen de inscriere:
Asteptam inscrierile pana marti, 13 februarie, ora 18:00, la adresa de e-mail: alina.musat@hr-club.ro.
Va rugam sa mentionati: prenumele, numele, functia, compania si adresa de email.