GENZLANDIA

La nivel global, GenZ va reprezenta 27% din forta de munca pana in 2025.

Generatia Z (GenZ), nascuta intre 1997 si 2012, reprezinta cea mai recenta generatie care intra pe piata muncii si va fi o parte semnificativa a fortei de munca in urmatorul deceniu. Printr-o analiza la care au participat 100 de profesionisti in resurse umane, HR Club si-a propus sa contureze cateva profiluri ale GenZ in postura de angajati si lideri in 2030, si sa anticipeze nevoile si asteptarile lor. GenZlandia reprezinta o initiativa strategica HR Club, la intersectia dintre HR, foresight si valorizarea Generatiei Z in campul muncii.

“Daca prin Joblandia ne-am propus sa ajutam liceenii sa isi gaseasca profesia care li se potriveste, prin GenZlandia ne propunem sa ne ajutam pe noi, oamenii de HR din organizatiile membre HR Club, sa ne pregatim pentru viitor. Asadar, GenZLandia este un punct de plecare pentru adaptarea proceselor noastre catre Generatia Z. Este o modelare a viitorului care ne poate da niste insight-uri utile despre cum sa fim niste angajatori mai relevanti pentru aceasta generatie.” - Dana Cavaleru, director executiv HR Club

In urma analizei HR Club si Future Station, au reiesit 6 tipologii de tineri care ne pot fi colegi sau colaboratori in 2030, 6 profiluri de GenZ din viitor, care reflecta schimbarile din urmatorii 5-10 ani. Piata muncii se schimba rapid, iar ceea ce parea imposibil acum cativa ani este astazi o realitate.

Aceste profiluri sunt:

  • Tech sapiens, tinerii care imbina automatizarea cu inteligenta umana
  • Virtual creators, creatorii de continut pentru lumea virtuala, retele de socializare, etc.
  • Silent workers, tinerii care vor sa aiba responsabilitati clare la job, nu se implica suplimentar si vor sa departajeze limpede viata profesionala si cea personala.
  • Impact advocates, acei angajati care sunt foarte sensibili la ce este corect, vor impact social si sunt interesati de ESG.
  • Handymen 2.0, artizanii care vor imbina traditia cu tehnicile inovative, in asa-numitele neo-mestesuguri.
  • Gig workers, cei interesati de proiecte punctuale, care jongleaza cu mai multe joburi in paralel.

GenZlandia, proiectul care a derivat din Joblandia, isi propune sa exploreze viitorul Generatiei Z, generatie care in urmatorul deceniu va deveni o parte semnificativa a fortei de munca. HR Club a dezvoltat acest proiect in perioada aprilie – septembrie 2024 impreuna cu Future Station, companie cu expertiza in Foresight – disciplina pentru studiul viitorului.

Prin caietul de lucru "Viitorul fortei de munca" ne propunem sa exploram posibile viitoruri care ar putea defini GenZ in postura de angajati si lideri in 2030, si sa anticipam nevoile si asteptarile lor. Acest material exploreaza valorile, aspiratiile si asteptarile acestei generatii, dar si cum acestea ar putea modela locul de munca sau cultura organizationala. De asemenea, caietul de lucru vizeaza imbunatatirea strategiilor de recrutare si retentie, incurajarea colaborarii intergenerationale si pregatirea viitorilor lideri. In el, cititorii vor gasi diverse teme de lucru care ii vor ajuta sa aplice conceptele prezentate si sa dezvolte strategii personalizate pentru organizatiile lor. In plus, la final este inclusa o sectiune cu exemple de posibile actiuni pe care organizatiile le pot considera pentru a valorifica mai bine potentialul GenZ.

Descarca aici caietul de lucru!

JOBS

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Parteneri Anuali