Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.
Concluziile ReShape Conference by HR Club (II)
De HR Club pe 06 Noiembrie 2020
Citeste prima parte a materialului aici.
AGILE IN THE NEW CONTEXT
Ziua de 29 octombrie a debutat cu prezentarea lui Bjarte Bogsnes, Presedinte Beyond Budgeting Roundtable. Un pionier al miscarii Beyond Budgeting (Dincolo de bugetare), pe care a initiat-o in urma cu peste 30 de ani, Bogsnes considera ca organizatiile ar trebui sa implementeze alternative inovatoare de management, cum ar fi eliminarea bugetelor traditionale si a managementului bazat pe calendar in favoarea proceselor mai descentralizate, agile si umane. Insa managerilor le este teama sa nu piarda controlul asupra oamenilor si asupra viitorului; mai mult, toata lumea doreste inovatie in tehnologie, dar nu si in management, a afirmat Bogsnes. Una dintre solutiile propuse de acesta este ca, in locul unui management de tip “semafor”, in care regulile sunt fixe si impuse din exterior, sa se aplice unul de tip “sens giratoriu”, in care exista cateva reguli de baza, dar si un grad de libertate pentru angajati, care se pot misca in functie de circumstante si abilitati. Astfel, se va trece de la managementul performantei la facilitarea performantei, a concluzionat Bogsnes.
In continuarea sesiunii, speakeri au fost Alexandru Filip, McKinsey Managing Partner Bucharest, si Evgeny Ustinov, McKinsey Partner Singapore, care ne-au explicat ce inseamna agilitatea organizationala. Este vorba despre o filosofie de business care permite organizatiilor sa raspunda mai rapid schimbarilor care apar in cerintele consumatorilor si in tendintele pietei. Agilitatea organizatiei se bazeaza pe cicluri de munca scurte si iterative, pe o retea – si nu o ierarhie – de echipe autonome; pe un tip de talent management care incurajeaza servant leadership, mobilitatea rolurilor, spiritul antreprenorial si comunitatea; nu in ultimul rand, pe tehnologia de ultima generatie, care evolueaza pentru a sustine cele de mai sus. Agile nu este o solutie magica doar pentru perioade de criza, cum este actuala pandemie, ci este o solutie care ajuta companiile sa navigheze prin orice mediu competitiv si in continua miscare, insa necesita o schimbare radicala in cultura organizationala, iar leaderii trebuie sa treaca de la o conversatie orientata numai catre realizarea sarcinilor la o conversatie mai personala si mai vulnerabila. Conform studiului McKinsey “Indexul privind Agilitatea Organizationala – Perspectiva asupra Romaniei”, desi 97% dintre companiile romanesti au facut modificari in stilul de lucru si de management in contextul pandemiei, angajatii acestora considera ca organizatiile in care lucreaza nu sunt suficient de agile.
INCHIDERE RESHAPE CONFERENCE - PANEL
In panelul de incheiere a conferintei, prima parte a discutiei i-a avut ca invitati pe Gianni Giacomelli, Chief Innovation Officer Genpact, si Shibu Nambiar, Chief Operating Officer Genpact Europe. Inovatia organizationala, au sustinut acestia, poate invata foarte mult de la retelele sociale. Inteligenta Artificiala poate augmenta retelele de oameni care exista in prezent, prin afinitate, complementaritate, colaborare si mai buna organizare a cunoasterii. Oamenii nu pot deveni mai inteligenti pe cont propriu, a argumentat Giacomelli; ei trebuie sa inteleaga si sa invete ceea ce fac colegii lor. Astfel, oamenii pot sa devina o inteligenta colectiva si sa schimbe lumea impreuna, formand o “superminte”, o minte compusa din multi oameni, dar si din multe masini. Insa, desi cei doi invitati sunt implicati in proiecte foarte avansate de tehnologie si Inteligenta Artificiala, acestia au pus foarte mult accent pe faptul ca organizatiile trebuie sa isi construiasca o cultura interna orientata spre oameni, bazata pe empatie, echilibru, grija si recunostinta.
Ultimul speaker al ReShape Conference a fost Jeanne Meister, Managing Partner & Founder Future Workplace, care ne-a vorbit despre viitorul profesiei de HR. Leaderii de HR, a aratat ea, au devenit, peste noapte, “lucratori esentiali” in gestionarea pandemiei de Covid-19, alaturi de medici sau oameni de stiinta, deoarece lor le-a revenit sarcina de a se ocupa de siguranta si sanatatea angajatilor. Pentru a-si consolida aceasta pozitie ascendenta, a sustinut Meister, principala conditie este ca managerii si practicienii de HR sa fie mult mai deschisi fata de tehnologie, sa accepte trendurile existente si, mai mult, sa le anticipeze pe cele viitoare. Daca, pana de curand, intrebarea era “Oare robotii ne vor lua joburile?”, noua intrebare este “Ce joburi pentru roboti vor fi create, care vor coexista cu ale oamenilor?”. Astfel, pe langa pozitii de HR care exista deja, precum Chat-Boat Coach sau AI4HR Strategy Director, vor aparea roluri precum Work From Home Facilitator – care se asigura ca procesele si procedurile de lucru sunt adaptate muncii de la distanta sau Future of Work Leader – care sintetizeaza tendintele care vor avea impact asupra organizatiilor si concepe noi roluri adecvate.
In concluzie, actuala pandemie reprezinta o oportunitate uriasa de reinventare si repozitionare a profesiei de HR, de ocupare a unei trepte superioare in organizatii si in top management. Companiile care aveau deja implementate anumite componente agile au reactionat mult mai bine si mai rapid in fata provocarilor Covid-19, ceea ce arata ca aceasta metodologie ar trebui sa faca parte din strategia organizatiilor pe termen lung, chiar si dupa ce criza sanitara se va sfarsi. Nu in ultimul rand, este nevoie de un nou tip de leadership, mai uman si mai flexibil. In cuvintele unuia dintre invitati: “In vremuri normale, conduci o companie; in vremuri de criza, sustii o familie.”
***
ReShape Conference nu ar fi fost posibila fara sprijinul partenerilor nostri, carora le multumim:
Partener principal al evenimentului: KPMG
Parteneri anuali: Romanian Software; Trend
Partner on legal matters: Filip & Company
Partener eveniment: Pendl & Piswanger
Parteneri media: AngajatorulMeu.ro; Cariere; HR Manager; Manager Express; Portal HR