Descriere Candidati

1. Categoria Recrutare si Selectie
Categorie sponsorizata de
  1. Adient Automotive Romania, Sucursala Pitesti
    Recrutare prin ochii tai

    Proiectul vizeaza cresterea nivelului de retentie la nivelul opertatorilor prin introducerea unei metodologii moderne de selectie a candidatilor si prin cresterea nivelului motivational si de angajament al noilor angajati in procesul de integrare. Primul pas a fost de calibrare a instrumentului Great Operators pe nevoile Adient prin contruirea unui profil ideal al candidatilor bazat pe evaluarea angajatilor care au performante ridicate pe aceleasi pozitii din organizatie. Compararea tuturor candidatilor cu profilul ideal a generat o selectie mai adecvata si un nivel de retentie mai bun, fiind alesi acei candidati cu un grad de compatibilitate ridicat cu postul. Acest lucru a fost validat si prin studii statistice, gradul de compatibilitate cu postul si scorurile obtinute de candidati pe diferitele scale avand un grad de corelatie intre 0.62 si 0.78 cu performanta operatorilor si cu retentia acestora.

  2. Banca Comerciala Romana
    Potrivirea culturala in procesul de Recrutare si Selectie si impactul in tranformarea organizationala

    Dupa 2 ani in care si-a redefinit cultura organizationala, printr-un proces in care au fost implicati toti angajatii, in 2018 am decis sa introducem in procesul de selectie un instrument de masurare a potrivirii candidatilor cu actuala cultura organziationala. Impreuna cu chestionarul online, aplicabil tuturor pozitiilor deschise, folosim si interviuri panel, pentru pozitiile managariale, cu focus pe valorile companiei. In crearea acestor instrumente, au fost implicati atat manaegrii cat si participantii in programele de talent. Impreuna cu ei am hotarat care sunt valorile ce ne reprezinta ca organziatie si cum putem integra interviurile panel in procesul de selectie pentru ca acesta sa se desfasoare intr-un mod cat mai eficient posibil.

    2019 a fost anul in care aceste instrumente au fost folosite in intreaga organizatie, iar dupa un an de utilizare, am reusit sa ajustam setul de valori in functie de preferintele candidatilor nostri si sa integram complet interviurile panel, cu rezultate foarte bune.

    Astfel, am reusit sa ducem procesul de selectie la un nou nivel, unul potrivit cu realitatea pietei si care tine cont atat de abilitatile tehnice ale fiecarui candidat, cat si de potrivirea lui cu echipa, key stakeholder-iisi organziatia.

    Imaginea de mai jos ilustreaza insusi scopul principal al proiectului nostru:

  3. Delphi Technologies
    Program tehnic de pregatire si mentorat pentru ingineri debutanti

    Programul este dedicat absolventilor invatamantului liceal si universitar din formele de invatamant cu profil tehnic. Proiectul este creat special pentru a dezvolta viitorii ingineri ai companiei Delphi Technologies, printr-un program complex de mentorat. Obiectivul acestuia este atragerea viitorilor studenti inca din liceu si prevede asigurarea tuturor perioadelor de practica in cadrul companiei precum si un program intensiv de training; din momentul in care noii absolventi sunt angajati in cadrul companiei. Accentul este pus pe educatie pe toata durata programului. Elevii si studentii sunt angajati doar la finalul studiilor, dupa ce au acumulat necesarul de cunostinte pentru a intra in programul de training si perfectionare, specific companiei. Delphi Technologies sustine sistemul universitar si preuniversitar si viitorii absolventi cu prezentari tehnice specifice, materiale didactice sau dotarea unor laboratoare. Din momentul in care absolventii devin angajati ai companiei acestia sunt introdusi intr-un program de invatare si perfectionare; bazat pe mentorat si training intensiv. Participantul are alocat un tutore pe toata durata programului, iar pe toata durata programului, timp de 1 an, acesta participa la traininguri zilnice si trece prin doua evaluari

  4. GroupM Romania (cu agentiile sale de media Mindshare, Mediacom, Wavemaker)
    MediaStar Internship

    Cum construim cele mai puternice si mai creative echipe pentru clientii nostri?

    Cum contribuim la ridicarea nivelului pietei de media din Romania?

    Cum facem cu adevarat performanta?

    Cum descoperim adevaratele talente de pe piata?

    Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile pe care ni le-am pus inca de acum 4 ani, in 2016, cand am pornit programul MediaStar Internship pe care, apoi, l-am repetat an de an. Raspunsurile ne-au ajutat sa creionam obiectivul proiectului, si anume identificarea si atragerea talentelor de pe piata, din randul celor care sunt deschisi sa descopere ce inseamna cu adevarat sa fii un specialist in media.

    Programul MediaStar s-a perfectionat de la an la an, in urma interactiunii cu sute de aplicanti in fiecare an, media anuala fiind de aproximativ 400. Unul dintre cele mai apreciate beneficii ale acestui program este accesul la resursele internationale ale GroupM, care asigura o experienta de invatare complexa si unica.

    In 2019, programul MediaStar s-a concentrat si mai mult asupra zonei de training si de induction, exersarea abilitatilor de prezentare si interactiune, compentente extrem de importante pentru un om de media.

  5. KPMG Romania & Moldova
    Practice skills with KPMG

    Sa vorbesti despre un program de practica pentru studenti nu pare nimic spectaculos, insa, atunci cand afli ca in acest program au intrat 110 studenti care au avut parte de multiple experiente de invatare, 25 de tutori, 20 de traineri, iar 33 dintre ei au ramas angajati in cadrul companiei la care au efectuat practica, incepe sa devina interesant.

    Practice skills with KPMG este un proiect menit sa contribuie atat la dezvoltarea invatamantului superior romanesc, cat si la recrutarea de studenti cu potential pentru liniile de business ale KPMG.

    Proiectul a constat in oferirea cadrului pentru efectuarea practicii obligatorii si castigarea unei experiente profesionale relevante pentru 110 studenti inscrisi in anul al doilea de facultate la specializarile : Contabilitate si Informatica de Gestiune ; Cibernetica, Statistica si Informatica Economica ; Finante, Asigurari, Banci si Burse de Valori ; Management ; Relatii Economice Internationale din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, si s-a desfasurat pe parcursul a 11 luni.

    Cei 110 practicanti, alesi din 172 de aplicanti, au fost impartiti in doua grupe si au efectuat cate 90 de ore de practica in cadrul departamentului de Audit al KPMG. Pe langa practica propriu-zisa, studentii au avut parte de o serie de experiente de invatare care sa ii apropie de lumea de business si sa le dezvolte abilitati relevante pentru viitor : gandire critica, creativitate, munca in echipa, responsabilitate sociala, etc.

  6. Orange Romania
    Wayfinders@Orange

    Wayfinders@Orange

    Nu orice prim pas e un salt in gol !

    Orange First Step (OFS) este un program de internship din Orange Romania. Programul a fost lansat in anul 2011 si scopul lui a fost acela de a oferi studentilor un cadru de dezvoltare profesionala in care puteau aplica si integra notiunile teoretice preluate in contextul academic.

    Dorinta de a avea tineri pregatiti in mediul organizational, nu doar “pasageri” pe termen scurt, ne-a determinat ca, la finalul anului 2018, sa construim un context de dezvoltare, experiential si inovativ, pentru a-i ajuta sa practice abilitati si moduri de gandire necesare  explorarii unei vieti cu sens in cadrul careia sa aiba impact, oricare ar alege ei sa fie acela.

    Experienta Wayfinders@Orange a presupus trei etape:

    • Self-awareness: cadrul introspectiv de cunoastere personala
    • World awareness: cadrul de intelegere a rolului pe care fiecare il are in comunitate, fie ea locala sau globala
    • Purposeful action: cadrul actionabil de creare a unui prototip pentru un proiect concret, aplicabil in contextul organizational Orange

    Experienta Wayfinder organizata in perioada decembrie 2018 – mai 2019 a fost o sesiune pilot creata cu scopul de a valida importanta schimbarii de paradigma cu privire la noile generatii si repozitionarea la nivel organizational in ceea ce priveste programele pentru studenti.

    Meet the Orange Wayfinders ↑   A snapshot from the first meeting with the Wayfinders (19th of December 2018) ↑ Glimpses from the Wayfinder workshops ↑

     

  7. Raiffeisen Bank
    Agile ITRec

    Proiectul Agile ITRec a presupus adaptarea principiilor metodologiei agile si implementarea lor intr-unul dintre cele mai dinamice si provocatoare procese din HR, recrutarea si selectia. Agile IT recruiting a fost gandit in primul rand pentru a veni in sprijinul business-ului,  dar si pentru a ne alinia la viteza cu care nevoia de resurse este din ce in ce mai accentuata, accelerand procesul si imbunatatindu-l.

    De ce Agile? Pentru ca procesul de recrutare ingreuneaza activitatea de zi cu zi a business-ului, este important ca acesta sa se desfasoare cat mai rapid si sa raspunda cerintelor intr-un mod concis, obiectiv, acoperind nevoia atat din punct de vedere calitate, cat si din punctul de vedere al volumului. Agile ca metodologie, prin principiile si  manifesto-ul sau, favorizeaza schimbarea si creeaza un mediu propice transformarilor rapide, adaptabilitatii, sugerandu-ne cum sa abordam proiectele de recrutare pentru un maxim de eficienta.

    Agile ITRec a inceput ca pilot pentru directia de IT, doar pentru a putea fi ulterior extins catre zonele de recrutare din reteaua de unitati si din sediul central.

    Astfel, s-a creat primul hub de recrutare agile, prin construirea echipei de recrutare IT, in parteneriat cu Managementul din IT (stakeholderii), Trainingul si HR Business Partnerul.

    Structura proiectului adaptata din Agile

    Actorii implicati:

    • Managementul directiei IT – Stakeholder
    • HR Business Partner – Product Owner
    • Team Lead – Scrum Master
    • Recruiterii – Development Team

    Ceremoniile din scrum:

    • Sprinturi – 2 saptamani
    • Sprint Planning – consta intr-o sedinta la 2 saptamani in care facem o prioritizare impreuna cu Product Owner-ul, in cazul nostru HR BP-ul;
    • Daily Meetings – Scrum Master-ul impreuna cu echipa de recrutare au o sedinta de aproximativ 15 minute in care sunt abordate impedimentele din ziua precedenta, dar si principalele task-uri din ziua curenta;
    • Sprint Retrospectiv – are loc 1 data pe luna, dupa finalizarea a 2 sprinturi – in acest caz, toate subiectele sunt despre echipa de development, ce poate fi imbunatatit, cum s-au desfasurat cele 2 sprinturi, ce am invatat din impedimentele pe care le-am intalnit pe parcursul acestora. Este o zona in care transparenta si deschiderea echipei joaca un rol extrem de important.

    Artefactele Scrum:

    • Product Backlog-ul – consta in numarul de request-uri deschise. Acesta este rafinat si prioritizat de catre Product Owner (HR BP) cu Stakeholderii (IT Director/Department Management);
    • Sprint Backlog – fiecare recruiter are libertatea de a-si alege rolurile pe care urmeaza sa lucreze, in functie de experienta si senioritatea lor;
    • Product Increment – numarul de roluri inchise la fiecare sprint;

    Mindsetul este extrem de important, de aceea echipa de development (echipa de recrutare) impreuna cu Product Ownerul sunt in permanenta comunicare. Astfel, totul a devenit mai degraba organic decat presetat, rolul Scrum Master-ului fiind de a inlatura orice impediment ar putea ingreuna procesul.

    O parte din instrumentele noastre Echipa Agile ITRec

     

  8. Superbet Betting & Gaming
    Super-job Superbet

    Super-Job este ecosistemul digital al Superbet unde promovam politicile de recrutare si resurse umane, continutul specific si incurajam interactiunea intre membrii actuali ai echipei si viitorii nostri colegi. Este compus din Site Web, pagina de Facebook si Profil de business Instagram.

    Aici promovam valorile noastre, actiunile impreuna si succesele in echipa. Aici ii promovam pe oamenii nostri cand fac lucruri cu care ne mandrim. Viitorii nostri colegi pot gasi joburile disponibile, beneficiile muncii in grupul Superbet si oportunitatile de promovare in cadrul companiei.

    Dar cel mai important este ca oamenii noi pot intelege direct, intr-un spatiu deschis si familiar pentru ei, cum este atmosfera din organizatie, atat la nivel profesional cat si personal, si mai departe sunt incurajati sa isi intrebe prietenii ‘Cum e sa lucrezi la Superbet?’

    In 2019, echipa Superbet a crescut cu mai mult de 500 de oameni depasind 3500 de angajati in total.

    Superbet este liderul national din domeniul Betting & Gaming si cel mai mare angajator din piata pariurilor sportive si jocurilor de cazinou.

     

  9. Zentiva
    Zentiva University Z Generation – program de internship

    Zentiva University reprezinta cel mai mare ”accelerator de experiente” pentru studentii si tinerii care isi doresc sa isi inceapa cariera intr-o companie farmaceutica. Ajuns la a VII-a editie si devenit un program de traditie pentru companie a reunit pentru prima data cele doua divizii, industriala si comerciala, astfel creand participantilor posibilitatea sa isi formeze o privire de ansamblu asupra activitatii si sa descopere care este cel mai potrivit loc pentru ei in procesul de fabricatie si comercializare al medicamentelor.

    In prima etapa de invatare practica, ce s-a desfasurat pe durata a 3 saptamani, au participat 55 de tineri ce s-au remarcat dintre cei 90 de candidati prezenti la interviurile de grup. Selectarea lor s-a realizat din 1000 de aplicatii primite.

    Programul a strans participanti din 10 arii de invatare diferite (farmacie, medicina, mecatronica, economie, ingineria sistemelor, inginerie medicala, marketing, biotehnologii, mecanica si chimie) si a oferit oportunitatea pentru 20 dintre ei sa isi inceapa cariera in companie.

    Dupa cele 3 saptamani de invatare tinerii au fost rasplatiti cu certificate pentru competentele acumulate si au intrat in comunitatea de absolventi ai programului Zentiva University cu care ramanem in contact pentru ulterioare recrutari.