[Recrutare si selectie] Cristian Pantir, Adecco: Digitalizarea joaca un rol tot mai important in modul in care se realizeaza recrutarea
De HR CLUB pe 16 Iunie 2016
Pana la aparitia manualului de bune practici, povestim cu Cristian Pantir, Marketing Manager la Adecco si finalist al Galei Premiilor de Excelenta in Resurse Umane de anul acesta, despre participarea la cea mai importanta competitie anuala de proiecte de resurse umane din Romania si importanta recunoasterii acordata de catre comunitate proiectelor valoroase. Aflam opinia de specialist despre cum s-a schimbat recrutarea in ultimii ani, care sunt tendintele pentru viitor si felul in care se adapteaza companiile la aceste schimbari.
HR Club: Ce a insemnat pentru voi participarea la Gala Premiilor de Excelenta in Resurse Umane si recunoasterea pe care a primit-o proiectul vostru din partea comunitatii HR Club?
Cristian Pantir, Adecco: Faptul ca am fost nominalizati si finalisti inseamna foarte mult pentru noi. Nu este primul an in care participam, insa este pentru prima data cand suntem finalisti. Va dati seama ca la anul ne propunem sa castigam macar la o categorie.
HR Club: Care este plus valoarea adusa de proiectul vostru in domeniul recrutarii si selectiei?
Cristian Pantir, Adecco: CEO1Month dezvolta spiritul competitiv al tinerilor inscrisi in program. Ii determina sa se puna intr-o lumina cat mai buna si sa isi aprecieze cat mai bine competentele. Cred ca aceasta este plus valoarea proiectului.
HR Club: Care au fost schimbarile in practicile de recrutare si selectie ale companiei tale in ultimii ani? Care au fost cele mai eficiente metode?
Cristian Pantir, Adecco: Anul acesta, pentru a creste numarul de participanti in proiect, am abordat potentialii candidati mai aproape de “firul ierbii”. Am avut campanii online foarte active insa am avut si prezenta in universitatile din cele mai mari centre economice din Romania.
HR Club: Ce caracterizeaza piata fortei de munca a momentului si cum va adaptati la nivel de organizatie?
Cristian Pantir, Adecco: Romania din fericire este bine integrata in piata europeana si globala a muncii. Acest lucru ofera oportunitati dar pune si probleme. Adecco a trebuit sa se adapteze la aceste noi realitati. Digitalizarea joaca un rol tot mai important in modul in care se realizeaza recrutarea. Se folosesc tot mai multe instrumente online, iar fiecare consultant devine un “big data miner” in adevaratul sens al cuvantului.
HR Club: Ce planuri de recrutare aveti pentru a doua jumatate a anului 2016?
Cristian Pantir, Adecco: Piata de recrutare a crescut considerabil in prima parte a lui 2016. Au existat mai multe cerinte din partea clientilor si implicit mai multe proiecte de recrutare. Pentru a doua parte a anului estimam o continuare a cresterii. Acest lucru aduce perspective de marire a echipei, de sporire a certificarilor consultantilor si de dezvoltare unor instrumente noi de recrutare.