[Recrutare si selectie] Mirela Stere, Macromex: Am avut la un moment dat 17 surse de recrutare diferite

De HR CLUB pe 16 Iunie 2016

Pana la aparitia manualului de bune practici, povestim cu Mirela Stere, Director de Resurse Umane la Macromex si castigator al Galei Premiilor de Excelenta in Resurse Umane de anul acesta, despre participarea la cea mai importanta competitie anuala de proiecte de resurse umane din Romania si importanta recunoasterii acordata de catre comunitate proiectelor valoroase. Aflam opinia de specialist despre cum s-a schimbat recrutarea in ultimii ani, care sunt tendintele pentru viitor si felul in care se adapteaza companiile la aceste schimbari. 
 
HR Club: Ce a insemnat pentru voi participarea la Gala Premiilor de Excelenta in Resurse Umane si  recunoasterea  pe care a primit-o proiectul vostru din partea comunitatii HR Club?
Mirela Stere, Macromex: Nu este pentru prima data cand avem proiecte de succes in resurse umane, recunoscute si premiate.
  • In perioada 2005-2008 am ocupat locuri onorante in Topul celor 100 de companii pentru care romanii doresc sa lucreze.
  • In 2009 am ocupat locul 5 la Best Employers Study pentru perioada 2008/2009, acordat de Hewitt Romania – Categoria mari companii.
  • In 2011 compania a fost premiata in cadrul primei gale de Work life balance Award Romania, obtinind premiul pentru “Grija fata de angajatii aflati in situatii dificile”.
  • In 2013 am fost premiati pentru 10 ani de management continuu si dezvoltarea resurselor umane de catre Profiles International.
HR Club ne-a premiat pana acum de 3 ori:
  • In cadrul primei gale de excelenta, cand alaturi de partenerul Picoil am obtinut diploma de excelenta pentru “Academia Macromex”
  • In 2010 cand am obtinut diploma pentru implicarea in proiectul “Parteneriat in sprijinul dezvoltarii domeniului resurselor umane” si acum, pentru proiectul de recrutare.
Participarea la gala si recunoasterea proiectului reprezinta un feed-back valoros acordat de profesionistii din domeniu, o masura a muncii noastre si confirmarea faptului ca livram calitate, o mandrie si o onoare in aceeasi masura. Premiul a reprezentat un trofeu muncit, obtinut in urma unei competitii in care toti participantii au fost exterm de buni.
In anul 2015 am facut parte din juriu si asta mi-a deschis apetitul pentru competitie, constientizand cate proiecte avem si noi in intern.
 
HR Club: Care este plus valoarea adusa de proiectul vostru in domeniul recrutarii si selectiei?
Mirela Stere, Macromex: A fost un proiect la fel de indraznet si non-conventional ca si titul sau: Cautam eschimosi teremari. Si daca cei recrutati trebuiau sa fie temerari, la fel a fost si proiectul de recrutare, la fel a fost si echipa.
Intr-o zona extrem de putin ofertanta dpdv al populatiei angajabile, cu un buget minimal si contra-cronometru a trebuit sa populam o organigrama pentru o investitie green-field. Am avut la un moment dat 17 surse de recrutare diferite: on line, presa scrisa, distributie de flyere, postare de afise, colaborare cu autoritatile. Pentru job-uri diferite ne-am personalizat metoda de comunicare si ne-am adaptat mesajul. A fost un proiect in care s-au alaturat in mod voluntar colegii din departamentele de marketing, vanzari, logistica.    
Plus valoarea a venit din creativitate, implicarea la nivel de companie si toate actiunile care au avut loc post angajare. Am aplicat la sectiunea Recrutare insa acesta a reprezentat doar un prim pas din tot ceea ce a urmat: inductie, formarea echipei, training, motivare, aderarea la cultura companiei.   
 
HR Club: Care au fost schimbarile in practicile de recrutare si selectie ale companiei tale in ultimii ani? Care au fost cele mai eficiente metode?
Mirela Stere, Macromex: Expresia deja bine cunoscuta: “schimbarea reprezinta singura constanta” guverneaza toate domeniile, inclusiv domeniul resurselor umane. Capacitatea de adaptare la mediul asigura supravietuirea, dar cum urmarim nu supravietuirea ci performanta, ne rafinam capacitatea de inovare. Ca sa recrutezi in mod eficient trebuie sa cunosti foarte bine businessul, sa ai abilitati de bun psiholog, sa fi un foarte bun vanzator si sa prezinti avantajul competitiv al jobului si companiei, sa promovezi si sa starnesti emotii, intr-un cuvint sa comunici – ca sa ajungem si in partea de marketing si comunicare.   
Nu avem o reteta pe care sa o aplicam ori de cate ori recrutam in echipa Macromex. Am testat si apoi evaluat fiecare canal si metoda de recrutare si selectie si am gasit cea mai adecvata intersectie a celor 4P: prezentarea jobului, pret, promovare si plasament, pentru fiecare tip de job in parte. Fix ca si in marketing, personalizand de fiecare data comunicarea si canalul.
 
HR Club: Ce caracterizeaza piata fortei de munca a momentului si cum va adaptati la nivel de organizatie?
Mirela Stere, Macromex: Cred ca am raspuns mai sus la cum ne adaptam.
Ce caracterizeaza piata actuala a fortei de munca: volatilitate. Traversam o perioada in care este o lipsa acuta de forta de munca la nivel de blue collar. Sunt investitii care nu pot opera din lipsa de resurse. Exista o discrepanta uriasa intre mediul de business si invatamant la toate nivelele. Nu exista nici o corelatie reala intre cererea de forta de munca si formarea profesionala sau universitara. Companiile au avut initiative proprii in acest sens insa este un proces de durata si de anduranta.
 
HR Club: Ce planuri de recrutare aveti pentru a doua jumatate a anului 2016?
Mirela Stere, Macromex: Nu avem planuri de extindere ci doar de mentinere a echipei actuale. 

Citeste si despre

Daca ai gasit macar o data informatie si inspiratie in evenimentele si resursele HR Club, atunci ajuta-ne sa le oferim in continuare! Redirectionand Citeste mai mult »
Toti cei care am avut ocazia sa-l cunoastem pe Dave Ulrich, "parintele HR-ului modern", am ramas impresionati atat de know-how-ul valoros pe care il Citeste mai mult »
​Pe 31 martie 2022, aproape 300 de membri ai comunitatii HR Club s-au reintalnit la Gala Premiilor de Excelenta in Resurse Umane, editia a 14-a, unul Citeste mai mult »

Evenimente

JOBS

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Parteneri Anuali