[Recrutare si Selectie] Sabina Sadoveanu, HPE: Recrutarea nu se mai intampla intr-un mod pasiv
De HR CLUB pe 16 Iunie 2016
Pana la aparitia manualului de bune practici, povestim cu Sabina Sadoveanu, Talent Acquisition Consultant la Hewlett Packard Enterprise, cu un proiect finalist la Gala Premiilor de Excelenta in Resurse Umane de anul acesta, despre participarea la cea mai importanta competitie anuala de proiecte de resurse umane din Romania si importanta recunoasterii acordata de catre comunitate proiectelor valoroase. Aflam opinia de specialist despre cum s-a schimbat recrutarea in ultimii ani, care sunt tendintele pentru viitor si felul in care se adapteaza companiile la aceste schimbari.
HR Club: Ce a insemnat pentru voi participarea la Gala Premiilor de Excelenta in Resurse Umane si recunoasterea pe care a primit-o proiectul vostru din partea comunitatii HR Club?
Sabina Sadoveanu, HPE: Recunoasterea primita de proiectul “Social Media Champions” in cadrul Gala Premiilor de Excelenta in resurse umane reprezinta inca o dovada a importantei unanim acceptate a faptului ca recrutarea nu se mai intampla intr-un mod pasiv, ci dimpotriva, intr-un context in care candidatii au nevoie sa stie cat mai multe despre angajatorii pe care ii targheteaza.
In mediul competitiv in care se desfasoara activitatea de recrutare, fiecare angajator trebuie sa aiba un element diferentiator si care sa atraga candidatii de care are nevoie, iar mediul social ne ofera un cadru propice pentru tot ce reprezinta imaginea de angajator.
HR Club: Care este plus valoarea adusa de proiectul vostru in domeniul recrutarii si selectiei?
Sabina Sadoveanu, HPE: Proiectul ”Social Media Champions” a avut ca scop diferentierea companiei fata de competitori in mediul retelei de socializare Facebook. Strategia dezvoltata a avut in vedere sezonalitatea in recrutare, o frecventa a afisarilor (minimum 3 actualizari saptamanale), dezvoltarea si afisarea unui continut real (fotografiile colegilor nostri) si promovarea culturii organizationale a companiei.
Campaniilor locale desfasurate pe pagina Facebook a companiei au avut ca scop promovarea:
• povestilor de success pe plan profesional ale angajatilor
• programului dedicat absolventilor si a celui de internship
• activitatilor desfasurate in cadrul departamentelor (Meet our team!)
• mediului de lucru (prezentarea comunitatilor de voluntari pentru programele wellness, comitetul de socializare si cel de responsabilitate sociala, prezentarea echipei de recrutare)
• “personalitatii” companiei (concursuri diverse, Gluma de luni, sfaturi pentru angajare)
“Social Media Champions”reprezinta dovada vie a comunicarii active intre angajatori si viitori angajati, un dialog transparent in care ne prezentam ca si cultura, oportunitati de cariere, mediu de lucru. Plecand si de la noile trenduri in recrutare, in care candidatii pun accent pe potrivirea dintre valorile lor personale si mediul de lucru, oportunitatile de dezvoltare personala si profesionala, continutul postarilor noastre a raspuns la toate aceste intrebari, punand in evidente elementele diferentiatoare pe care HPE le are ca si angajator preferat. Pe langa valoarea pe care o aduce celor care vor sa afle mai multe despre compania noastra, proiectul a si reprezentat o oportunitate pentru angajatii noastrii sa fie recunoscuti si in mediul extern, sa-si promoveze proiectele din cadrul echipelor si sa se dezvolte in ceea ce noi numim “Brand Ambassador”.
HR Club: Care au fost schimbarile in practicile de recrutare si selectie ale companiei tale in ultimii ani? Care au fost cele mai eficiente metode?
Sabina Sadoveanu, HPE: In ultimii 3-4 ani, modelul de recrutare al companiei s-a mutat din pozitia pasiva, de filtrare si selectare a candidatilor la anunturile de angajare, catre una proactiva, in care organizatia are o prezenta constanta in mediul virtual. Aparitia retelelor de socializare a devenit baza unui dialog mai puternic intre companie si candidati, intrucat discutia se desfasoara in mediul in care acestia interactioneaza cel mai mult. Tinand cont de aceste schimbari, HPE s-a orientat spre o abordare directa a candidatilor, o abrodare mult mai personala in care sa prezentam mult mai mult elemente diferentioatoare ale brandului de angajator. Digital Media (Facebook, Linkedin, Twitter) a reprezentat cadrul propice de abordare a candidatilor. Prin postarile nostre zilnice – globale sau la nivel de tara, am reusit sa stabilizam o reteau numeroasa de potentiali angajati, interesati sa afle mai multe despre noi si despre oportunitatile de cariera disponibile.
Pe langa prezenta in mediul online, mizam foarte mult si pe programul nostru de recomandari (Employee Referral Program), dar si pe parteneriatele cu universitatile cheie din Bucuresti si Cluj.
HR Club: Ce caracterizeaza piata fortei de munca a momentului si cum va adaptati la nivel de organizatie?
Sabina Sadoveanu, HPE: Piata fortei de munca este caraterizata de dinamism, un model in care recrutarea are o abordare proactiva, iar dialogul cu potentialii angajati nu se mai intampla doar la evenimente deja consacrate - cum sunt targurile de cariera, ci si in alte zone: pagina de cariere a companiei, evenimente de tip open days, parteneriate cu universitatile. De asemenea, candidatii se uita din ce in ce mai mult la continutul pe care o sa-l aiba job-ul lor, la tot ce inseamna dezvoltare personala si profesionala, la expunerea pe care job-ul o are la nivel de organizatie. Plecand de la acestea, compania noastra este competitiva in piata, prin tot ce inseamna oportunitatile de cariera pe care le-a adus in Romania, de la cele pentru studenti (programe de internship, practica - in care se investeste in dezvoltarea tinerilor) la roluri strategice, pozitii cheie pentru organizatia noastra. Nevoia de dezvoltare a angajatilor nostrii o adresam prin posibilitatile de avansare interna, in cadrul echipei, sau in cadrul altor departamente, precum si prin oportunitatile de implicare in proiecte extra, programe de training sau mentorat.