<<Organizatia irezistibila ii ofera angajatului o experienta completa>>, am aflat de la Josh Bersin, speaker la EXperience Conference

De HR Club pe 09 Noiembrie 2018

A 14-a editie a Conferintei Nationale HR Club, EXperience Conference, a avut loc pe 25 octombrie, la Bucuresti, reunind aproape 400 de directori de companii, manageri si practicieni in Resurse Umane interesati sa afle cum pot implementa actiuni si proiecte de HR care sa intareasca legatura emotionala a angajatilor cu munca lor si cu organizatia din care fac parte.

In acest context, Josh Bersin – considerat unul dintre mai importanti analisti ai industriei de HR din lume – ne-a prezentat noul sau model pentru atingerea succesului organizational. „Experienta angajatilor (employee experience) este o colectie de momente care conteaza, ne-a spus el. Aceste momente trebuie sa se regaseasca in intreaga „calatorie” pe care o intreprinde angajatul intr-o organizatie, incepand chiar din momentul recrutarii si pana la incetarea relatiilor de munca. In conditiile celei de-a patra revolutii industriale, in care companiile au inceput sa achizitioneze alte companii doar pentru angajatii acestora, intensificand competitia pentru talente, o organizatie irezistibila trebuie sa tina cont de sase elemente majore:

1. Sa imprime muncii un sens mai inalt, oferindu-le angajatilor autonomie (oportunitatea de a-si lua progresul in propriile maini), selectandu-i cu atentie pentru a se potrivi cu munca lor, permitandu-le sa lucreze in echipe mici si flexibile, dar acordandu-le si timp sa se gandeasca la proiecte proprii, sa creeze si sa se odihneasca.

2. Sa aiba un stil de management interactiv, bazat pe stabilirea unor obiective simple si clare care sunt analizate si revizuite periodic, incurajand coaching-ul si feedback-ul continuu, dezvoltand „superputerile” fiecarui leader in parte si implementand un sistem modern de management al performantei care sa renunte la sistemul traditional de evaluare anuala, greoi si adesea irelevant.

3. Sa asigure un mediu de lucru productiv, in care angajatii sa beneficieze de flexibilitate in alegerea programului de lucru sau a spatiului in care muncesc, iar cultura organizationala sa puna un accent deosebit pe recunoasterea meritelor, exprimarea aprecierii si crearea unui sentiment de incluziune si acceptare a diversitatii.

4. Sa se preocupe de sanatatea si starea de bine a angajatilor, incluzand securitatea muncii si bunastarea psihologica, fizica si financiara a acestora.

5. Sa ofere oportunitati de dezvoltare, facilitandu-le talentelor mobilitatea in privinta proiectelor la care lucreaza, oferindu-le oportunitati diverse de dezvoltare a carierei si mai ales cat mai multe posibilitati, formale si informale, de a invata si de a alege ce drum doresc sa urmeze.

6. Sa creeze un sentiment de incredere in leadership, comunicand cu sinceritate si transparenta despre scopul si misiunea organizatiei; vorbind despre viitor, impartasind viziunea si traducand strategia de afaceri in concepte cu semnificatie personala, leadership-ul poate fi unul dintre cele mai importante motoare ale implicarii emotionale a angajatilor (engagement).

„Aceste sase elemente sunt interconectate, insa nicio companie nu le poate implementa complet pe toate in acelasi timp”, a precizat Josh Bersin. Fiecare organizatie trebuie sa decida care dintre acestea sunt prioritare – Bersin a sugerat, in acest sens, „metoda semaforului” prin care proiectele primesc culorile rosu, galben sau verde in functie de urgenta lor. Mai mult, organizatiile trebuie sa se intrebe ce inseamna aceste concepte pentru fiecare si sa aplice principiul segmentarii preluat din marketing.

De exemplu, flexibilitatea poate fi inteleasa diferit in functie de varsta si starea civila a angajatilor; obiectivele pot fi formulate atat la nivel de indeplinire a sarcinilor de serviciu, cat si la nivel aspirational, de dezvoltare personala; nevoia de programe de sanatate si wellness difera in functie de tipul activitatii (de birou, de teren, de productie); nu toti liderii au aceleasi puncte forte si prin urmare nu ar trebui sa le fie desemnate aceleasi tipuri de obiective; nu in ultimul rand, invatarea organizationala trebuie sa se integreze in fluxul muncii, nu sa il intrerupa, iar increderea in leadership poate porni de la simplul fapt ca angajatilor li se permite sa publice continut creat de ei si sa isi impartaseasca bunele practici si cunostintele pe platformele organizatiei.

In concluzie, o organizatie irezistibila pune accent pe interactivitate cu angajatii sai, pe coaching si feedback continuu si mai ales pe „suflet” (un scop mai inalt al muncii), obtinand astfel rate semnificativ mai mari de engagement si retentie, relatii mai bune cu clientii si profitabilitate pe termen lung.

Ceilalti invitati ai EXperience Conference au intarit, prin prezentarile lor, aceasta idee. Nandu Nandkishore, fost CEO/ Executive Vice President Nestlé in Asia, Oceania & Africa, a vorbit despre importanta intelegerii misiunii organizatiei pe termen mediu si despre rolul leadership-ului in crearea, cultivarea sau schimbarea culturii. De asemenea, in cadrul sesiunii plenare Experience Drivers, am cunoscut ONG-uri care ajuta companiile sa le ofere angajatilor oportunitatea de a se implica in proiecte de voluntariat. Ne-au impresionat si inspirat: Anca Nastase, Director Executiv, Federatia VOLUM, Adriana Preda, Director Executiv, Asociatia The Social Incubator si Georgiana Giba, Project Manager, Asociatia Global Dignity.

 

***

Multumim invitatilor, participantilor si celor care au facut posibila EXperience Conference:

Partener principal al evenimentului: Eucom Business Language  

Parteneri anuali: Romanian Software; Trend Consult

Partner on legal matters: PeliFilip

Parteneri eveniment: BCR Pensii; Chocolissimo

Suporteri eveniment: Coca-Cola HBC Romania; Gradina Vlahiia; KMG Rompetrol

Parteneri media: Biz; Cariere; HR Manager  

Suporteri media: AngajatorulMeu.ro; Portal HR

 

 

Citeste si despre

De HR Club pe 12 Octombrie 2018
Daca analizam modul in care se desfasoara zilele noastre la serviciu, nu este greu sa observam cateva tendinte: Ne simtim tot mai coplesiti. De (citeste mai mult...)
De HR Club pe 25 Septembrie 2018
In data de 21 septembrie 2018, comunitatea HR Club si-a ales, prin vot, noul Consiliu Director pentru mandatul 2018-2021. Dintre cei 388 de membri cu (citeste mai mult...)
De HR Club pe 11 Septembrie 2018
Dupa decenii de discursuri corporative despre razboiul pentru talente, se pare ca lupta s-a terminat si talentele au castigat. Angajatii de astazi si (citeste mai mult...)

Evenimente

Cluj-Napoca
  • Management
  • Performanta
  • Seminarii HR Club

JOBS

Poti consulta aici lista job-urilor de HR deschise in companiile membre HR Club. Daca esti membru HR Club si vrei sa promovezi un job din cadrul companiei tale, scrie-ne la adresa: office [at] hr-club.ro. Logheaza-te cu contul de membru HR Club si poti vedea CV-uri ale profesionistilor de HR in cautare de noi provocari. De asemenea, daca iti cauti un job, ne poti trimite CV-ul tau; acesta va fi vizibil doar membrilor HR Club, in sectiunea de CV-uri.

Alfacont Consulting
Bucuresti
Menzies Aviation
Cluj-Napoca
Clinicile Dr. Leahu
Bucuresti
Vola.ro
Bucuresti

Parteneri Anuali